A JPMorgan hivatalosan is az első nagybank a Metaversumban, miután virtuális társalgót nyitott a blokkláncalapú Decentralandben, hogy kihasználja az „1 billió dolláros” piaci lehetőséget.
Az Egyesült Államok legnagyobb bankja, a JPMorgan hatalmas lépést tett a Metaverse felé, és virtuális várót nyitott a népszerű blokkláncalapú világban, a Decentralandben, miután az ágazatot 1 billió dolláros piaci lehetőségnek nevezte.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A Decentraland Metajuku bevásárlóközpontjában található társalgó látogatóit egy kóborló tigris és Jamie Dimon, a JPMorgan vezérigazgatójának digitális portréja fogadja.
Ha a játékosok felsétálnak az emeletre, megnézhetik egy vezető előadását a kriptopénzek közgazdaságáról.
A JPMorgan metaverse bankja (Forrás: Decentraland)
Az „onyx lounge”, amely a JPMorgan házon belüli blokkláncfizetési rendszeréről kapta a nevét, a bank egy jelentésével együtt mutatkozott be, amelyben részletezik, hogy a vállalatok milyen típusú üzleti lehetőségekre számíthatnak a metaverzumban.
A jelentés szerint:
„A Metaverse valószínűleg minden ágazatba beszivárog valamilyen módon az elkövetkező években, a piaci lehetőséget több mint 1 billió dollárra becsülik éves bevételben”.
Közben azt is kiemelték, hogy már most is 54 milliárd dollárt költenek virtuális javakra évente – kétszer annyit, mint zenevásárlásra.
A jelentés megjegyzi, hogy a virtuális földek átlagára tavaly június és december között 6000 dollárról 12.000 dollárra duplázódott, és azt jósolja, hogy a játékon belüli reklámköltés 2027-re eléri az évi 18,4 milliárd dollárt.
A JPMorgan a Web3-at a munkájuk újfajta pénzzé tételére használó egyéni alkotók rohamát jelölte meg a metaverzumban épülő új gazdaság hajtóerejeként.
„Ez a demokratikus tulajdonosi gazdaság az átjárhatóság lehetőségével párosulva hatalmas gazdasági lehetőségeket szabadíthat fel, amelyek révén a digitális áruk és szolgáltatások többé nem kötődnek egyetlen játékplatformhoz vagy márkához sem.”
A JPMorgan megjegyzi, hogy a Metaverse egyre szélesebb körben való elterjedését a hatalmas márkák érdeklődése is elősegíti, és az Adidas és a Nike NFT-alapú termékek és kirakatok létrehozására irányuló lépését, valamint a Samsung Metaverse-áruházának megnyitását az elfogadás terén tett hatalmas előrelépésként említi.
A Disney ma reggel jelentette be, hogy hivatalosan is kinevezte Mike White-ot, aki a vállalat Metaverse-be való betörését fogja vezetni.
Bob Chapek, a Disney vezérigazgatójának feljegyzése szerint a Disney szeretné kiterjeszteni történetmesélési képességeit a digitális területre.
„Ma lehetőségünk van arra, hogy összekapcsoljuk ezeket az univerzumokat, és egy teljesen új paradigmát hozzunk létre arra vonatkozóan, hogy a közönség hogyan éli meg és hogyan kapcsolódik a történeteinkhez” – mondta Chapek.
A JPMorgan jelentése azonban nem csak pozitívumokat jelölt meg.
A „Navigating hype vs. reality” című részben a jelentés megállapította:
„A metaverzum lehetőségeivel kapcsolatos nagy izgalom ellenére ahhoz, hogy a benne rejlő teljes potenciált az elköteleződés, a közösségépítés, az önkifejezés és a kereskedelem terén ki lehessen aknázni, kulcsfontosságú területeket kell továbbfejleszteni és érlelni”.
Rámutatva az általános felhasználói élmény hiányosságaira, az avatárok gyenge teljesítményére, valamint a kereskedelmi infrastruktúrával kapcsolatos nehézségekre.
Olvastad már? Újabb előrelépés a Bitfinex-pénzmosás gyanúsítottainak ügyében
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!