Megüthetik a bokájukat az NFT-ket reklámozó celebek

A Truth In Advertising, a TINA.org fogyasztóvédelmi szervezet szerint a celebek által a közösségi médiában promótált NFT-k esetében felmerülhet a fogyasztók megtévesztése.
A szervezet 19 hírességet nevezett meg, akik a saját oldalaikon feltűnően pozitívan nyilatkoztak bizonyos tokenekről, de ezekkel a projektekkel állítólag közeli kapcsolatban voltak.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A nevek között olyanokat találunk, mint a sportoló Floyd Mayweather és Tom Brady, a zenész Eminem és Snoop Dogg, és több színész is, például Gwyneth Paltrow.

„Ezek a hírességek a saját közösségi média felületeiken hájpolták ezeket az NFT-ket, de a legtöbb esetben nem közölték, hogy pénzügyi kapcsolatban állnak a projektek mögött lévő vállalkozásokkal.”

Az NFT-k olyan tokenek, amelyek digitális tulajdonjogot képviselhetnek bizonyos alkotások, sokszor művészi értékkel bíró dolgok esetén is. Így nem ritka, hogy világszerte ismert nevek állnak be egy-egy projekt mögé valamilyen szinten.
A szervezet jogi szempontból nem tud büntetéseket kiszabni, de a nyílt levelében kifejtette, a celebek ilyen közreműködése az iparágban potenciálisan káros hatással lehet a fogyasztókra.
A fogyasztóvédők elmondták, a legfőbb aggályok közé tartozik az is, hogy befektetési szempontból ezek a digitális eszközök spekulatívnak számítanak, és nagy pénzügyi kockázatot hordoznak magukban.
A TINA. org korábban, június elején már küldött hasonló levelet Justin Bieber és Reese Witherspoon számára is, hiszen mindketten beszéltek már NFT-ről a közösségi médiában.

Kereskedj $500 bónusszal és találd meg a következő Gem coint a KuCoinon!

Bieber jogi csapata szerint ezzel nem sértettek törvényt, bár igéretet tettek arra is, hogy a későbbiekben részletesebben is nyilatkoznak. Witherspoon ügyvédei pedig megosztották, hogy a színésznő nem részesül semmiféle ellentételezésben az NFT projektek részéről.
A TINA.org úgy véli, az ilyen típusú reklámozás sérti a szövetségi törvényeket, egészen pontosan a Federal Trade Commission szabályait, amelyek a hírnév kihasználásáról, és a fizetett promócióról szólnak.
Az FTC iránymutatása alapján a celebeknek, influenszereknek egyértelműen jelezniük kell, ha egy-egy termék vagy projekt esetén pénzt kapnak a megemlítésért.
Egyelőre még nem tudni arról, hogy kapotte bármelyik híresség bármilyen büntetést vagy bírságot azért, mert kriptopénzeket vagy NFT-ket reklámoztak.
A jelenleg is folyó pereskedések sorában a két legnagyobbnak Elon Musk és Mark Cuban ügye számít. Előbbi a Dogecoin miatt, utóbbi pedig a bedőlt Voyager kriptós termékeinek köszönhetően került a hatóságok célkeresztjébe. Matt Damon is feltűnt egy kriptós reklámban, azóta viszont vélhetően már megbánta ezt, hiszen folyamatosan ezzel piszkálják, és nevetnek rajta.
A SEC, az amerikai tőzsdefelügyelet már 2017-ben, az akkori ICO-láz közepén kiadott egy közleményt, amelyben felhívta a befektetők figyelmét arra, hogy nem érdemes a celebekre hallgatni pénzügyi téren.

„A befektetőknek érdemes figyelembe venni, hogy a hírességek feltűnése ezekben a kampányokban nem pártatlan, hanem valójában fizetett promóció. A celebeknek pedig sokszor nincs meg a megfelelő mértékű tudásuk, hogy eldöntsék, az általuk reklámozott befektetések megfelelnek-e egyáltalán a törvényeknek.”

A SEC elmondása szerint a celebek, influenszerek a saját közösségi média csatornáikon megtehetik, hogy termékeket, szolgáltatásokat reklámozzanak.
Viszont ha ezért pénzt kapnak, akkor törvényi kötelességük elmondani ezt a hallgatóságnak, mégpedig részletesen, hogy honnan kaptak ellentételezést, és pontosan mennyit.

Olvastad már? Megállíthatatlannak tűnik az NFT a játékiparban

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.

Legfrissebb bejegyzéseink

A Ripple, a Cardano és az XYZVerse árelőrejelzése: Az XYZ célpontja 500x, míg az XRP 3 dollárra és az ADA 1 dollárra törekszik

Vendégbejegyzés A Ripple, a Cardano és az XYZVerse vakmerő árjóslatokkal kerül a címlapokra. Az XYZVerse figyelemre méltó, 500-szoros növekedést céloz meg. A Ripple XRP-je a 3 dolláros...

Itt az idő ethereumot venni? Ezt mondják az elemzők

Az ethereum gyenge teljesítménye az elmúlt négy hónapban találgatásokra adott okot az eszköz lehetőségeiről ebben a bikapiacban. A befektetők azon gondolkodnak, hogy érdemes-e eladniuk ETH-jukat más...

A BitMEX társalapítója szerint a Bitcoin kész megtörni az ATH-ját

Vendégbejegyzés A Bitcoin (BTC) kedden - megismételve a múlt heti bravúrját - 87.000 dollár felé szökkent. Most ismét egy optimista hullámba kapaszkodott bele, melyet az amerikai...

Elérheti a bitcoin a 130.000 dollárt az elkövetkező 90 napban? Egy elemző szerint igen

A bitcoin több mint két hónapja a legjobb heti teljesítményét nyújtotta. Az árfolyam 4,24%-ot emelkedett, és tegnap elérte a 88.804 dolláros napi csúcsot. A BTC...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.