Urvit Goel, a Polygon elnökhelyettese elmondta, a játékfejlesztők számára a blokklánc és az NFT technológia rendkívül vonzó alternatívákat jelentenek a jelenlegi üzleti modellekkel összehasonlítva, így nem csoda, hogy egyre több játék kerül ilyen formában kiadásra.
Az NFT-k integrálása a játékokba versenyelőnyt fog hozni azokkal szemben, akik nem teszik lehetővé a játékbeli objektumok áruba bocsátását.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Goel egy Dél-koreai konferencián tartott beszédet, ahol elmondta, a helyi cégek közül többen is úttörőnek számítanak ezen a területen.
Az egyik legfőbb oka a változásnak az lehet, hogy a játékipar mostani működése egyszerűen nem elég jó.
A játékosoknak valódi pénzért kell megvenniük a játékok számos elemét, de ezeket aztán nem tudják eladni, ha vissza akarják kapni a pénzüket.
Így ez a megoldás nem számít erős vetélytársnak az NFT-ket használó projektekkel szemben.
A GameFi szektor játékaiban a felhasználók digitális tokenként adhatják-vehetik a tárgyakat, míg a hagyományos modellben csak költeni lehetett a pénzt, megkeresni nem.
Kereskedj $500 bónusszal és találd meg a következő Gem coint a KuCoinon!
A játékosok méltán gondolhatják úgy, hogy vissza kellene tudniuk szerezni valamennyit abból a pénzből, amit elköltenek.
„Meg kell adni a lehetőséget a játékosoknak, hogy tényleg birtokolják azt, amit megvesznek. Ha el akarják adni, oké, ha meg akarják tartani, az is oké. Ha valaki csak egy centet kap vissza, az is több, mint a semmi, nem igaz?”
Goel szerint egyértelműen látszik, hogy a játékipar is elkezdte ezt felismerni, és megtették az első lépéseket ebbe az irányba.
A Dél-koreai Nexon például a MapleStory játékát már blokkláncos változatban is kiadja majd.
A Neowiz cég pedig a Polygonnal kezdett együttműködésbe, hogy újabb játékokat adaptáljanak blokkláncra.
Az ilyen nagy cégek belépése a szektorba viszont dominóhatást eredményezhet, hiszen a többieknek is meg kell mutatni ezután, hogy ők is innovatívak, és nem maradnak le.
Ráadásul ahhoz, hogy valaki belépjen egy ilyen új iparágba, ahhoz tényleg bízni kell a technológiában, különben eleve bele sem kezdenének.
„Ezek a nagy játékfejlesztő cégek nincsenek rászorulva arra, hogy a blokklánccal legyenek sikeresek. Már most is százmilliós, vagy éppen milliárdos bevételekkel rendelkező vállalatok, amelyek a hagyományos területen értek a csúcsra.”
Goel bevallottan azért is optimista, mivel a közösségben érzékelhető hangulat egyértelműen pozitív. Elmondása szerint ezt persze nem lehet adatokkal alátámasztani, de a milliós felhasználótáborral rendelkező közösségekben rendkívüli az érdeklődés és az izgalom, hogy mely játékok kerülnek legközelebb blokkláncra.
„Számomra ez a tapasztalat többet nyom a latba, mint az, hogy az újságírók szerint melyik NFT projekt lesz a befutó.”
Olvastad már? Nagyobb biztonság és adatvédelem: mindenki örül a Monero új hard forkjának
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!