A Roblox nemrég több jelentős frissítést jelentett be a platformján. A legnagyobb változás, hogy a fejlesztők fiat pénzeket is elfogadhatnak a játékaikért, megszakítva ezzel azt a hagyományt, hogy eddig csak a Robux nevű virtuális valutát lehetett használni.
Több fejlesztő, növekvő közösség, bevételmegosztás
David Baszucki, a Roblox alapítója és vezérigazgatója szerint a lépés elsődleges célja, hogy növelje a Roblox közösségét és még több fejlesztőt vonzzon a platformra.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Az újításokat a cég éves fejlesztői konferenciáján jelentették be, amelyet San Joséban, Kaliforniában tartottak.
A Roblox weboldalán azt is közölték, hogy a fejlesztők idén már fiat pénzben is beárazhatják a fizetős játékokat, a jövőben pedig a program más platformokra is kiterjedhet majd.
Ezenkívül a fizetési rendszer magasabb bevételmegosztást is kínál majd a fejlesztők számára, amely egy többlépcsős elv szerint működik.
Például a 9,99, 29,99 és 49,99 dolláros áron értékesített játékok után 50%, 60% és 70%-os bevételmegosztás jár.
Shopify integráció és termékértékesítés
A cég bejelentette a Shopify integrációt is, amely várhatóan a jövő év elején indul.
Ez a partnerség lehetővé teszi a fizikai termékeket is árusító alkotók számára, hogy ezeket a termékeket Roblox-on belül is kínálják.
A Roblox idén egy kisebb, kiválasztott alkotói és e-kereskedelmi partnerekből álló csoporttal kezdi el tesztelni ezt a megoldást, mielőtt szélesebb körben is bevezetnék.
A Roblox részvényei nagy növekedést mutattak a COVID-járvány idején, mivel a platform elsődleges célközönségét alkotó gyerekek egyre inkább a társasági játékok felé fordultak.
Azonban a hisztéria lecsengésével a részvények értéke körülbelül 40%-kal csökkent.
A fiat pénz sok esetben egyszerűen kényelmesebb lehetőség
A platform fiat pénz felé történő diverzifikálása nagy változást hozhat a játékpiacon.
Hagyományosan a nagy játékipari cégek, mint a 2K és az Electronic Arts, virtuális valutákat használnak, hogy fenntartsák a központosított tranzakciós ökoszisztémáikat.
A Roblox lépése a hagyományos piacok felé könnyítheti a felhasználók számára a fizetést, megszüntetve az indokolatlan valutaváltások szükségességét.
A Web3 játékiparban a blokklánc integráció már megoldotta ezt a problémát, mivel a legtöbb esetben platformfüggetlen hozzáférést biztosít a legtöbb játékhoz.
A Roblox újítása azonban most arra ösztönözhet más platformokat is, hogy kövessék a példát, és egy sokszínűbb, hozzáférhetőbb játékipar alakuljon ki mind a fejlesztők, mind a játékosok számára.
Kövesd a Kriptoworld-öt a Google News-on
Olvastad már? Eladta a shortját Arthur Hayes, de továbbra sem bullish a bitcoint illetően
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.