A Paris Saint-Germain profi labdarúgócsapat a Socios.com blokklánc technológiával foglalkozó platformmal együttműködve szurkolói token-rendszert hoz létre – derül ki egy, a Cointelegraphon keresztül kiadott sajtóközleményből.
A francia első osztályban játszó PSG-t az ország legnépszerűbb csapatának tartják.
A „socios” kifejezés a spanyol nyelvben tagot, társat jelent, a Socios pedig magát egy digitalizált crowd-funding koncepció köré épülő szervezetként írja le, ráadásul nevük a Real Madrid és az FC Barcelona csapatokhoz is kapcsolódik.
A platformot az a chiliZ üzemelteti, amelyik kriptoalapú sportfogadásokkal, fogadási megoldásokkal foglalkozik, és olyan volumenű befektetők támogatását tudhatja magáénak, akik a Binance kriptovaluta váltó mögött is állnak. Alexandre Dreyfus vezérigazgató CT-nek adott információi alapján a chiliZ eddig több mint 66 millió dollárnyi támogatást gyűjtött be.
Ennek a platformnak a segítségével dobja piacra a PSG csapata speciális rajongói tokenjeit, amelyeket megvásárolva a szurkolók különböző előjogokat és kedvezményeket kaphatnak, illetve VIP státuszra, VIP szolgáltatásokra lehetnek jogosultak.
Így az ilyen tokennel rendelkező rajongók szavazhatnak majd például a klub mezének kinézetére, a stadionban szóló zenére, a klub logójának kinézetére is, illetve a hónap/meccs játékosára, barátságos mérkőzésekre, jótékonysági cselekedetekre és közösségi eseményekre.
Dreyfus nyilatkozata szerint csupán korlátozott számú tokent tesznek elérhetővé, ugyanis a cél nem a klub vállalati struktúrájának megváltoztatása, hanem a szurkolók klub iránti elköteleződésének erősítése a kriptotechnológia segítségével.
Marc Armstrong, a PSG kapcsolatokért felelős vezérigazgatójának sajtóközleményéből idézve:
„A Paris Saint-Germain elhatározta, hogy kihasználja a kriptovalutákban rejlő lehetőségeket. Ez a forradalmian új, innovatív technológia nagy hatással lehet a klub üzleti stratégiájára és a szurkolókkal való kapcsolatának szorosságára.”
A PSG szurkolói tokenjeivel a socios.com platformján lehet kereskedni, ám egyelőre csak egy natív pénznem, a chiliZ tokenje ($CHZ) ellenében. A tokenek árazása és a valós funkciók hozzárendelésének dátuma még kérdéses, de a vezetőség állítása szerint még a következő szezon előtt meg fog történni.
Dreyfus szerint a kezdeményezés segíthet az embereknek jobban megismerkedni a kriptovalutákkal és a blokklánc-technológiával is, illetve a PSG, mint első kriptoközösséghez csatlakozó futball klub, szeretné ezt a lehetőséget megismertetni a világ több száz millió focirajongójával is
Forrás: cointelegraph.com
Várjuk hozzászólásaitokat itt lent, illetve a közösségimédia-felületeken. Ne hagyd ki a többi hírt, és iratkozz fel hírlevelünkre. Ne felejtsd el nyomon követni oldalunkat a Facebookon az Instagramon és a Twitteren. Legyen szép napod! 🙂
- Changpeng Zhao az amerikai kriptoszabályozás fejlesztésére szólított fel
- 2,4 billió dollárra tört a kriptopiaci kapitalizáció – ideje ünnepelni?
- 5 Game-Changing altcoin, amelyek átformálhatják a kriptopiacot
- A Bitcoin legutóbbi árkorrekciójának elemzése – Hogyan, miért, és mi következik?
- A kormányzatok nyitottak lennének a stablecoin-szabályozásra