Kibocsátották a svájci kriptobélyeget – nem bírta a keresletet a posta webáruháza

A Svájc első kriptobélyege iránti váratlanul nagy kereslet fejfájást okozott a nemzeti postának.
A svájci posta bejelentette, hogy technikai problémákkal kellett megküzdenie, amikor az innovatív ajánlat elérhetővé tételének napján egyszerre számos megrendelés érkezett az online áruházába.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!

Az első kriptobélyeg iránti kereslet túlterheli a svájci posta online áruházát

A Svájci Posta szeptemberben jelentette be a „kriptobélyeg” kezdeményezést. Céljuk – akkori elmondásuk szerint – az volt, hogy „a filatéliában a fizikai és a digitális világ közötti szakadékot megpróbálják áthidalni”.
Az állami tulajdonú vállalat az Inacta blokkláncszolgáltatóval közösen készítette el a bélyeget, amely az alpesi ország első ilyen jellegű bélyege.
Amikor a kriptobélyeget november 25-én, csütörtök reggel elindították, a kereslet olyan nagy volt, hogy „átmenetileg technikai problémákhoz vezetett a postshop.ch oldalon” – közölte a svájci posta az AWP hírügynökséggel.
Ez azután történt, hogy a Swissinfo által idézett szóvivő szerint az elmúlt hetekben sokan érdeklődtek a postától a bélyeg megszerzése iránt.

A kiadvány részletezi, hogy a kriptobélyeg két részből áll – egy fizikai bélyegből, amelyet 8,90 svájci frankért (9,50 dollár) lehet megvásárolni, és egy hozzá tartozó digitális képből, amely 13 minta egyikét ábrázolja.

Minden fizikai bélyeg hozzáférést biztosít a blokkláncon tárolt digitális ábrázoláshoz, amely gyűjthető és kereskedhető.

„Első pillantásra a svájci kriptobélyeg úgy néz ki, mint bármelyik közönséges bélyeg. Öntapadós, kék alapon a Matterhorn és a Hold látható rajta, névértéke pedig 8,90 frank. Tulajdonosai ugyanúgy használhatják postai küldemények bélyegzésére, mint bármely más bélyeget” – magyarázta a svájci posta szeptember 30-án kiadott közleményében, miközben megjegyezte: A tényleges kriptobélyeg azonban digitális, és ez egy digitális gyűjtői darab”.

A Svájci Posta és az Inacta mintegy 175.000 kriptobélyeg kibocsátását tervezi, a leggyakoribb digitális kivitelből 65.000 példányt, a legritkábból pedig mindössze 50-et.
A korlátozott példányszámú bélyegek háromnegyedét már a bevezetés napjának első három órájában megvásárolták.
Az elmúlt néhány évben Svájc Európa szívében jelentős kriptobarát célországgá nőtte ki magát.
A blokkláncipar több száz vállalatának székhelye vagy képviselete található a Zug kantonban található svájci kriptovölgyben. Még az állami vállalatok is igyekeznek bekapcsolódni a kriptotérbe.

2018-ban a svájci posta bejelentette, hogy együttműködésre lép a Swisscom távközlési szolgáltatóval egy blokkláncinfrastruktúra-projektben, amelynek célja a bankok biztonsági követelményeinek kielégítése.
Az év elején a posta banki leányvállalata, a Postfinance olyan mobilalkalmazást indított, amely több mint egy tucat kriptovalutához biztosít hozzáférést az ügyfelek számára.

Olvastad már? Július óta nem csökkent ennyire a vagyonkezelők bitcoinkészlete

Forrás: news.bitcoin.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

A Deutsche Bank és a Standard Chartered is szemet vetett az amerikai kriptopiacra

A globális bankszektor két veteránja, a Deutsche Bank és a Standard Chartered most hirtelen elkezdett érdeklődni az amerikai kriptopiac iránt. Évekig tartották a távolságot, most...

250 millió dollárt fektetett Trump médiabirodalma kriptovalutát is követő ETF-be

A Trump Media & Technology Group, Donald Trump amerikai elnök Truth Social nevű közösségi platformjának anyavállalata, legfeljebb 250 millió dollárt fektet be tőzsdén kereskedett alapokba...

Így tör előre Dél-Korea a globális kriptopiacon

Miközben az Egyesült Államok egyre gyorsabban uralja le a globális kriptogazdaságot, Dél-Korea csendben erősíti saját pozícióját. Az ország hatalmas belföldi kriptojelenléttel építi befolyását. A Koreai Nemzeti...

150 millió Mantra token tűnt el végleg a piacról – itt van az oka

A Mantra vezérigazgatója és alapítója, John Patrick Mullin bejelentette, hogy elégeti a neki járó 150 millió csapattokent. Ezzel a döntéssel teljesíti az „elmúlt héten tett vállalását”....

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.