Ha mainstream defiket akarunk, le kell mondanunk a „mindenáron profitot” elvről

-

Egy, a héten közzétett jelentés szerint a defik piaca elérte az egymillió felhasználót, a feltörekvő pénzügyi szolgáltatásnak azonban még hosszú utat kell megtennie, ha szélesebb rétegekbe is el akar jutni.

Az Ethereum-mérőszámokat elemző Dune Analytics pénteki jelentése rámutatott, hogy a decentralizált pénzügyek (defi) ökoszisztémája már több mint egymillió egyedi Ethereum-címet számlál – mindez elképesztő növekedésnek számít, ha figyelembe vesszük, hogy 2019. december 6-án ez az érték mindössze 91.000 volt

Miközben a növekedés tagadhatatlan, egyes szakértő arra figyelmeztet, hogy ezt a mérföldkövet még nem kellene a mainstream elfogadottság jeleként interpretálni.

Valóban tény, hogy a definek még át kell törnie a fősodor vaskapuját, néhány feltörekvő szolgáltatónak pedig minden bizonnyal kommunikációs stratégiáit is át kell majd gondolnia.

A Dune Analytics jelentésében a népszerű defiprotokollok által valaha is használt címek száma szerint jellemezte az olyan defiprotokollokat, mint a Uniswap, a Compound és az Aave.

Megjegyezték, hogy számításaikban a „felhasználókat” az „egyedi címek” számával azonosítják, ami azt jelenti, hogy az egymilliomodik cím annyira azért nem is annyira bullish, mint az első ránézésre tűnhet.

Számos defifelhasználó általában több címet használ annak érdekében, hogy így védje magánéletét miközben az Ethereum hálózatát használja, a „címek” egyenlővé tétele a „felhasználók”-kal pedig igencsak bizonytalan számadatokhoz vezethetnek.

Brian Flynn, a Rabbithole defikben való részvételt népszerűsítő startup társalapítója szerint a defiket valójában jóval kevesebb személy használja.

„A valóság az, hogy az egyedi felhasználók száma ennek mindössze a 10–15%-a” – mondta Flynn a Cointelegraph-nak.

Spekulátoroktól a résztevevőkig

Szóval, hogyan fog a defi elérni egymillióhoz és tovább?

Flynn kifejtette, hogy a nagy számú egyedi felhasználó bevonzásának első lépése egy mindent elsöprő alkalmazás lesz, ami a spekuláció körül forog majd – hasonló az olyan cefikhez, mint a Robinhood, amely figyelemre méltó ügyfélbázis-növekedést tapasztalt a covidlezárások közepette.

Hosszú távon azonban meg kell találni az utat, hogy hogyan lehet a felhasználókat a defik governance és infrastruktúra-szintű elemeivel is bevonzani, amely egy fenntartható sikerhez vezetne.

„Számos felhasználó tudja, hogyan kell tokenekkel kereskedni a Uniswapen vagy egy aggregátoron, de nem látja át, hogyan működnek ezek a protokollok a motorháztető alatt” – mondta. „Példának okáért, minden olyan cím, amely valaha kereskedett a Uniswapen, csak egy kis részét teszi ki azon címeknek, amelyek valóban nyújtottak likviditást. is Azoknak, akik eszközöket szolgáltattak a Compundnak kamatbevételek elérésére, csak egy kis részük vett fel hitelt.”

„Az kell, hogy a felhasználók tovább merészkedjenek a nyúlüregbe, és a spekulációktól eljussanak odáig, hogy részt vegyenek egy nyílt gazdaságban. Ez vezet majd el a valódi elfogadottsághoz.”

Flynn szerint ez idáig a Rabbithole „számos” kampányt tervezett már a vezető defiplatformokkal, hogy így biztassák az embereket, hogy governance tokenekért cserébe csatlakozzanak a tőzsdéhez.

„Ez a változás nem egyetlen éjszaka alatt történik majd, de a legfontosabb dolog az, hogy ezeken a hálózatokon keresztül valódi gyakorlati részvétellel tudunk oktatni másokat” – tette hozzá.

Eltérő felhasználói profil

A felhasználók arra való ösztönzése, hogy még aktívabb résztvevői legyenek a defiknek, egy ígéretes lépést jelent az elfogadottság felé, de egy másik fajta megoldás különféle felhasználókat is bevonzhatna ezek közé.

Patrick Rawson, a Curve Labs társalapítója elmondta, miszerint a defik jelenlegi felhasználói élménye csak egy nagyon specifikus demográfiai rétegre van szabva.

„Azok az emberek, akik használják ezeket a mechanizmusokat, főleg férfiak, főleg fiatalabbak és főleg profitra akarnak szert tenni […], főleg a technikához jobban értők” tartoznak ide – mondta Rawson.

„Ennek az ügyfélprofilnak arra van szüksége, ami nagyobb profitot jelent a számára.”

Ha a defi valóban a „banktalanok bankja” akar lenni, és a legtávolabbi felhasználókat is el akarja érni, akkor új stratégiákat kell kidolgozniuk erre a célra – érvel Rawson.

„Nézzük csak meg egy pillanatra, milyen ügyfélprofilok léteznek. Idősebbek, fekete-afrikaiak, nők, családosok, technikában kevésbé jártasok. Vajon ez a felhasználó minden áron profitot akar majd termelni? Nem – minden bizonnyal inkább érdekli majd őket a környezetük, a családjuk egészsége és jóléte. […] Olyan defit akar, ami hasznot jelent majd a helyi közösségére, mintsem egy olyat, ami minden áron a profitra van kihegyezve.”

Rawson szerint annak érdekében, hogy a váltás megtörténhessen, a defiknek lokális intézményi struktúrává kell válniuk, amely a helyi értékeket türközi.”

Példaként hozta fel a Sarafu creditet, egy kenyai „közösségi valuta” kísérletet, amely korábban a Bancorral is partnerségre lépett.

Flynn egyetért azzal, hogy a minden áron a profitra való törekvés korlátozó lehet a defi evangéliumának terjesztésében.

Az a mód, ahogy az ökoszisztéma jelenlegi résztvevői megbeszélik a defit a barátaikkal és családjaikkal, szintén jelentős szerepet játszik majd a jövő építésében:

„Le kellene állnunk, hogy az árfolyamra fókuszáljunk, sokkal inkább arra kellene, hogyan jelentenek a kritpohálózatok és a decentralizáltság egy új módot a szervezetek felépítése felé.”

Olvastad már? Csatlakozz most akciósan és tanulj hatékonyan a Cryptofalka kereskedő csoportjában

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.

 

Legfrissebb bejegyzéseink

Charles Schwab leendő vezérigazgatója: „Még nem vettem kriptót, és most butának érzem magam”

Rick Wurster, aki jövőre veszi át a Charles Schwab banki és befektetési óriás vezérigazgatói szerepét, elismerte, hogy még nem fektetett kriptovalutákba, bár mostanra már bánja...

A legjobb 4 altcoin, amire figyelni kell 2025-ben : A Shiba Inu, a MTAUR, a Solana és az XRP

Az év szinte már csaknem kerek, már csak 9 nap van hátra az év tizenegyedik hónapjából. A kriptopiac egy bikafutás közepén van, amelyet Donald Trump választási...

A MicroStrategy 3 milliárd dollárt fektet Bitcoinba, zuhan az MSTR

A MicroStrategy, a híres üzleti intelligenciával foglalkozó vállalat, sikeresen zárt egy 3 milliárd dolláros tőkebevonást újabb Bitcoin-vásárlások finanszírozására. Azonban a cég részvényei, az MSTR estek, ami...

Hagyd az íróasztalt a napfényért és a tengerpartért: 5 kripto a szökéshez

Vendégbejegyzés Itt a tél, de a kriptopénzek piaca felforrósodik! Ha már régóta arról álmodsz, hogy elhagyod az íróasztalodat, és a napsütötte tengerpartra mész, ez az öt...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.