A kriptós játék- és szerencsejáték-kampányok a legdrágább felhasználószerzési eljárásokat használják a teljes kriptopiacon. A meglévő kriptotárcával rendelkező felhasználók elérése ezekkel kerül a legtöbbe – derül ki friss adatokból.
A „gaming” és „gambling” kampányok a legdrágábbak. A medián CPW-értékük 8,74 dollár, az alsó kvartilis pedig 3,40 dollár – mondta Asaf Nadler, az Addressable Web3-marketingcég társalapítója egy nemrég közzétett jelentésben az X-en.
A CPW, vagyis a „cost per wallet” egy magasabb „minőségű” mérőszám. Ez azt mutatja, mennyibe kerül egy olyan látogató, akinek már van kriptotárca a böngészőjében.
A „magasabb lemorzsolódási arány” lehet a hibás
Nadler korábban azt mondta a Cointelegraph-nak, hogy elemzésük szerint a tárcával rendelkező felhasználók nagyobb eséllyel váltanak kriptotermékekre.
Nadler szerint a kriptós játékok és szerencsejátékok magas költségarányának oka lehet a „nagy lemorzsolódás, spekulatív viselkedés és az erős verseny”. Hozzátette:
„Ha a Web3-játék[ok megjelenése] valóban »elkerülhetetlen«, akkor erősebb UA-motorra van szükség. Csak így lehet olyan fenntartható, mint a Web2-ben.”
Azonban az Axie Infinity társalapítója, Jeff „JiHo” Zirlin azt mondta április 11-i X-bejegyzésében, hogy a magas CPW időszakok jó lehetőséget adnak a kísérletezésre.
„Hozzunk létre új játékokat és termékvonalakat, erősítsük meg piaci részesedésünket, és készüljünk fel a következő terjeszkedésre” – mondta Zirlin. „Tudd, mikor van felkészülési szakasz. És tudd, mikor kell robbantani” – tette hozzá.
Közben a decentralizált (DeFi) és a centralizált pénzügyi (CeFi) kampányok sokkal könnyebben vonzzák az új kriptófelhasználókat.
„A DeFi/CeFi kampányok a leghatékonyabbak költség szempontjából, a medián CPW csak 2,79 dollár, az alsó kvartilis pedig mindössze 0,10 dollár” – mondta Nadler.
Az eredmények 200 programozott kampányon alapulnak, amelyeket az Addressable felületén futtattak.
Több mint 70 hirdető vett részt bennük, és becslések szerint világszerte 9,5 millió felhasználót céloztak meg.
Ezel azt követik, hogyan változik a CPW a piaci ciklusok, régiók, kampánystratégiák és közönségszegmensek szerint.
A prémium piacokon drágább elérni a kriptós felhasználókat visszaesés idején
Nadler szerint a prémium piacokon a bikapiac idején olcsón lehet „áttéríteni” a meglévő kriptotárcásokat. A medvepiacon viszont sokkal drágább felkelteni az érdeklődésüket.
Kiemelte, hogy 2024-ben az USA-ban négyszeresére, Nyugat-Európában pedig 27-szeresére nőtt a CPW az első és negyedik negyedév között.
A piacok tovább konszolidálódtak, miközben a kriptotárca-tulajdonosok érdeklődése csökkent.
„Ezek a piacok növekedési időszakban méretet és minőséget kínálnak. Viszont ha a hangulat negatívra fordul, jelentősen drágábbá válnak, így válság idején kevésbé fenntarthatók” – mondta Nadler.
Közben a feltörekvő piacok, mint Latin-Amerika és Kelet-Európa, „kedvező feltételek mellett rendkívül alacsony CPW-t kínálnak, de rendkívül ingadozó költségekkel is járhatnak.”
Olvastad már? Több millió MELANIA mémcoint adott el a projekt mögött álló csapat, mindenféle magyarázat nélkül
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.