Az ázsiai régió áll az élén a Web3 játékok terjedésében, és blokkláncos játékok számában.
Ez a szektor jelenleg az összesített blokklánc-aktivitás 35%-át teszi ki, olyan országoknak köszönhetően, mint Kína, amely hatalmas, 700 millió fős játékosbázisa már megkezdte a blokklánc-alapú játékok felé való elmozdulást.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Az ázsiai régióban számos világszínvonalú játékfejlesztő cég található, Kína, Japán és Dél-Korea esetében egyaránt, így Ázsia kész a Web3 játékok globális központjává válni, és ezzel bizonyítani a régió kiemelt szerepét a digitális játékok jövőjében.
A DappRadaron listázott alkalmazások összesített aktivitásának a 35%-a a játékok köré összpontosul, napi szinten 2,2 millió aktív tárcával.
Ráadásul a platform tíz legaktívabb alkalmazása közül öt valamilyen játék. A legnépszerűbbnek a Pixels számít, amelynek a Fülöp-szigetekről érkezik a forgalma 20%-a, a teljes ázsiai régióból pedig a 48,6%-a.
Ázsiában pörög a játékosipar
2024 első negyedévében a DappRadar mintegy 2,2 millió napi egyedi aktív pénztárcát (dUAW) regisztrált, amelyek interakcióba léptek a decentralizált alkalmazásokkal (dappokkal).
Ez azt jelenti, hogy a blokklánc játékoknak a dapp ökoszisztéma összesített tevékenységének 35%-a jut. Ezenfelül ez szilárd alapot biztosít a blokkláncos játékoknak, mint vezető kategóriának a dapp ökoszisztémán belül.
Fontos megjegyezni, hogy sok játékprojekt nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy játékaikat elérhetővé tegye a lehető legtöbb eszközön.
Hogy megkerüljék az Apple vagy a Google korlátozásait, böngészőalapú játékokat vagy progresszív webalkalmazásokat (PWA) hoznak létre.
Annak ellenére, hogy sok forgalom érkezik asztali eszközökről, a fejlesztőcsapatok nagy hangsúlyt fektetnek a mobilos használhatóságra.
A legnépszerűbb blokkláncos játékok
A Pixels a legnépszerűbb játék, jelentős figyelmet kapva, különösen, hogy forgalmának 8,4%-a az Egyesült Államokból érkezik, viszont 20%-a a Fülöp-szigetekről származik, ami az Axie Infinity felemelkedésében is kulcsszerepet játszott.
Az ázsiai országokból érkező összes forgalom a Pixels esetében 48,6%-ot tesz ki.
A Matr1x megszerezte a második helyet, miután az utóbbi időben növekvő népszerűséget szerzett a Web3-rajongók körében, és amelynek felhasználói tevékenységének 39%-a szintén az ázsiai országokból származik.
A játék közösségi hálózati és játékelemeket ötvöz, egy futurisztikus cyberpunk világot kínálva a játékosoknak.
A StarryNift metaverzum-platformja birtokolja a harmadik helyet, népszerű 3D virtuális valóságot kínálva a felhasználóinak. A tevékenység 38%-a az ázsiai országokból származik a DappRadar forgalmi adatai alapján.
A MotoDEX és a Sweat Economy, állandóan a legjobb helyeken állva az iparági jelentésekben, jelentős aktivitást mutatnak az ázsiai országokból, 36%-os és 30%-os arányban.
Érdekes módon ennek ellenére mindkét alkalmazás forgalmának legnagyobb része az Egyesült Államokhoz köthető.
A DappRadar saját tokenje, a RADAR segítségével a felhasználók különböző promóciókat tudnak életbe léptetni a platformon a kedvenc applikációjuk számára, ez az úgynevezett boost, és ezt a felhasználói tevékenységet elemezve hamar kiderül, hogy melyeket kedvelik legjobban az oldal látogatói és a tokenbirtokosok.
Ezek közül a boostolt dappok közül öt a játékok kategóriájába tartozik, és mindegyiket ázsiai országokból származó játékstúdiók vagy csapatok támogatják.
Ezek a projektek rendkívüli képességet mutattak fel nagy rajongótábor bevonásában a boosting rendszeren keresztül, amely a közösségi támogatás kulcsfontosságú szerepét mutatja be a Web3-ban.
Általánosságban elfogadott tény, hogy egy sikeres játék fejlesztése éveket vehet igénybe, és ez egy olyan út, ahol a közösség szerepe nem alábecsülendő, és elterjedt nézet, hogy ezeknek a közösségeknek az ereje gyakran kulcsfontosságú tényező egy játék sikerének a Web3 térben.
Kapcsolodó: A magyar fejlesztésű THE CORE web3-as stratégiai játék, a felfedezői már a Mars felé tartanak
Ázsia robbanásszerű fejlődése a blokklánc játékok piacán
2023-ban a globális játékpiac erős évvel büszkélkedett, becsült bevételei elérték a 187,7 milliárd dollárt, amelyet körülbelül 3,38 milliárd egyéni játékos generált világszerte.
Az ázsiai régió előkelő helyen áll a globális játékpiacon, az összes világszintű játékbevétel 46%-át teszi ki.
Annak ellenére, hogy a lassú növekedéssel küzdött az összes régió közül, elsősorban a kínai piac szabályozási kihívásai miatt, Ázsia továbbra is erőteljes szereplő.
Ázsia egyedi pozícióját tovább erősíti a blokklánc és a Web3 technológiák iránti nyitott hozzáállása, ezzel elősegítve egy olyan új korszak eljövetelét, amely kihasználja a decentralizált, játékosközpontú ökoszisztémák lehetőségeit.
Míg Nyugaton a blokklánc-technológiák gyakran találkoznak szkepticizmussal, Ázsiában a piacok kevésbé ellenállóak ezekkel az innovációkkal kapcsolatban, ez pedig egyértelműen növeli a fejlesztési tevékenységet és a játékosok részvételét.
Ennek a blokkláncos játékok iránti lelkesedésnek nem csak a régió technológiai alkalmazkodóképességére van hatása, hanem a decentralizált, játékosközpontú ökoszisztémák elterjedésére is.
Kövesd a Kriptoworld-öt a Google News-on
Olvastad már? Az első cross-chain kutyás mém érme lehet a következő 1000x érme
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.