Az argentin szenátus egy olyan előzetes tervezetet vitat meg, amely szabályozná, hogy magánszemélyek és szervezetek hogyan népszerűsítik a kriptót.
A jelenleg még megbeszélés alatt álló projekt célja az lenne, hogy a fogyasztókat felvilágosítsa a kriptóba való befektetés veszélyeiről, valamint megvédje őket a kriptoponzi-rendszerekbe való befektetésektől.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Az argentin szenátus belemegy a kriptohirdetések szabályozásába
Egyre több ország tesz lépéseket a kriptopénz átverések hirdetési csatornákon keresztüli elterjedésének megakadályozására.
Argentína, az egyik olyan latin-amerikai ország, ahol a kriptopénzek elterjedése egyre nő, elkezdte fontolgatni a kriptohirdetésekkel kapcsolatos törvények megalkotását.
Az Eduardo Andrada szenátor és mások által szorgalmazott vita a kriptopénz potenciális felhasználóinak a kriptovaluta sajátosságairól való felvilágosítására helyezné a hangsúlyt.
Ugyanígy a potenciális projekt másik célja az lenne, hogy megvédje a befektetőket attól, hogy hamis és Ponzi-alapú kriptósémákba keveredjenek.
A találkozón, amelyen Sebastian Negri és Martín Breinlinger, az argentin értékpapír-bizottság tagjai is jelen voltak, számos olyan kriptopénz-rendszer került bemutatásra, amelyek különböző médiumokon keresztül promóciót és reklámot kaptak.
A bemutatott ötletek egyike azt javasolta, hogy minden kriptoval kapcsolatos reklámnak tartalmaznia kell olyan szlogeneket, amelyek elmagyarázzák az ilyen befektetésekkel járó kockázatokat.
Karácsonyi kuponkód 15% kedvezmény: KaracsonyKw
Megosztott vélemények
A szenátorok és más asszisztensek eltérő véleményeket fogalmaztak meg a javasolt tervezettel kapcsolatban.
Negri kifejtette, hogy egy ilyen törvény elfogadása milyen előnyökkel járna a potenciális befektetők számára.
Kijelentette:
A Bitcoin 10 000 dollárról 69 000 dollárra való emelkedésével azt csinálták, hogy megígérték az embereknek, hogy az előző évben bekövetkezett nyereségesség meg fog ismétlődni azok számára, akik most belépnek. Ez pedig hamis reklám. Nem lehet garantált nyereséget ígérni. Ez egy alapszabály, de ez történt.
Negri továbbá kijelentette, hogy a hagyományos pénzintézetek, például a bankok nem voltak képesek erre, a kripto viszont igen, mert az országban az ökoszisztéma alacsony szabályozása miatt.
Angela Negri szenátor azonban nemtetszését fejezte ki a kriptohirdetések szabályozásának ötletével kapcsolatban, mondván, hogy ez azt eredményezheti, hogy a szenátus más, kriptoval kapcsolatos ügyekbe keveredhet.
Nem tetszik ez a projekt. Nem szeretem a szabályozást, és nem igazán értem, hogyan lehetne szabályozni valamit, ami nincs szabályozva. Nekem úgy hangzik, hogy ez az első lépés a szabályozás felé.
Más országok már hoztak létre szabályozásokat ebben a témában.
Januárban Spanyolország létrehozta saját szabályait a kripto publicitás szabályozására, elsősorban az influencereket célozva meg.
Ugyanígy az Egyesült Királyság júliusban bejelentette, hogy fokozni fogja az éberségét a félrevezető kriptokampányokkal szemben.
Olvastad már? Börtönbe a dél-koreai kriptotőzsde csaló vezetői
Forrás: news.bitcoin.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!