Az angol fogyasztóvédelem nekimegy a kriptós reklámoknak

-

Az Egyesült Királyság reklámokkal foglalkozó hatósága, az ASA megnövelt kapacitásokat fordít a félrevezető kriptopénzes reklámok leállítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ország amúgy is éppen egyre szigorúbban bánik a kriptoipar egészével, így nem meglepő, hogy a helyi reklámipar legnagyobb szervezete és egyben felügyelője a kriptós reklámokat vette célba.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A Financial Times információi alapján az angliai független szabályozó szerv a következő hónaptól nagy erőket fordít, hogy a félrevezető kriptopénzes reklámokat felszámolja.
Miles Lockwood, a fogyasztói panaszokat kezelő részleg igazgatója szerint a felelőtlen kriptós reklámokat az online felületeken és a közösségi médiában szintén figyelni fogják.

„Számunkra most ez a legfontosabb prioritás. Ha valahol problémát észlelünk, gyorsan és keményen lecsapunk.”

Lockwood elmondása alapján a kriptós reklámok egyfajta „vörös kód” besorolást kapnak a pénzügyi reklámok között.
A szabályzó testület pedig még több erőforrást fordít a gyanús hirdetések eltávolítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ASA a közösségi média-platformokkal is együtt dolgozik, hogy ők tőlük függetlenül is levegyék a csalás gyanújába keveredett reklámokat.
A felügyelet különböző figyelmeztetések kiadását is tervezi, és a hirdetőket is kötelezné, hogy a reklámokban a kockázatokat is közöljék.

„Tisztában vagyunk vele, hogy vannak még olyan megoldások, amelyekre nem tudtunk kellő figyelmet fordítani idáig.”

A jelentések alapján az ASA főleg azért megy neki újult erővel a kriptós reklámoknak, mert ezek, illetve az általuk promótált befektetési lehetőségek nagy része kívül esik a szigorú angol pénzügyi hirdetési törvények hatáskörén.
Idén már kifejezetten több energiát fordítottak a kriptós reklámokra, többek között a Luno és a Coinfloor kriptotőzsdék hirdetéseit is levetették.

Az ASA növekvő figyelmével ellentétben az ország pénzügyi felügyelete, az FSA nem hiszi, hogy a hirdetések lennének a fő faktor a kriptós befektetések esetén. A múlt hónapban kiadott jelentésükben erre jutottak a kriptofelhasználók megkérdezése után.

„Csak az emberek egy nagyon kis része vásárol kriptopénzt hirdetések alapján, de akik így tesznek, azok sokszor tényleg rosszul járnak.”

Olvastad már? Valósággal „felforralja” a New York-i Seneca-tavat a Bitcoin-bányászat a mainstream szerint

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Közeledik a Bitcoin helyi csúcspontja? Elemzés és piacértékelés

A Bitcoin legújabb piaci mozgásai felvetik a kérdést, vajon egy helyi csúcshoz ért-e az árfolyam. Az elmúlt időszakban jelentős short pozíciók likvidálása, az Open Interest emelkedése,...

Hogyan kezelte Donald Trump a kriptovalutákat első hivatali ciklusa alatt?

Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampánya során nem szerepelt a kriptovalutákról szóló konferenciákon, és a digitális eszközökről sem posztolt pozitív tartalmakat a közösségi médiában. Trump január 20-i...

Ezért száguldozik a Bitcoin 100 ezer dollár felett

Vendégbejegyzés A Bitcoin ($BTC) ismét rallyzik: péntek délután vizsgálva az elmúlt 24 órában 3,41%-kal, míg az elmúlt héten 9,07%-kal növekedett. A befektetők most abban reménykednek, hogy...

Donald Trump lesz az USA 45. elnöke – Ezek a kriptovaluták profitálhatnak leginkább

A Bitcoin ára rövid idő alatt meghaladta a 103.000 dollárt, majd tartósan ezen a szinten maradt, ami az amerikai kormány váltásával kapcsolatos optimizmus hatásának tulajdonítható....

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.