A művészek és a tartalomkészítők az NFT-k révén átveszik az irányítást márkáik felett, és ezzel a 100 milliárd dolláros határt is átlépik az alkotói gazdaságban.
Az NFT-k olyan környezetet teremtettek, amelyben a művészek átvehetik az irányítást munkájuk és pénzügyeik felett.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A szakértők egyetértenek abban, hogy azoknak a művészeknek és alkotóknak, akik tokenizálják a munkájukat és NFT-ként bocsátják ki, többé nem kell közvetítőkkel foglalkozniuk.
Bár a galériák hagyományosan elvégezték a munkát a vevők megnyerésében, hasznosságuk egyre csökken, mivel az olcsóbb decentralizált alkalmazások megkönnyítik a befektetők számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek kedvenc művészeikkel.
Ez új paradigmát hoz létre az NFT-k által vezérelt alkotói gazdaságban.
Mivel ez a piac meghaladta a 100 milliárd dollárt, és az OpenSea és a LooksRare NFT piacterek a DappRadar szerint napi 100 millió dollár feletti forgalmat bonyolítanak, az alkotóknak érdemes kitalálni, hogyan tudnak minél nagyobb értéket kihozni az általuk előállított munkából.
Danielle Weber ausztrál NFT-művész úgy véli, hogy több művésznek kellene tokenizálnia a munkáját, és átvenni az irányítást a személyes márkaépítés felett.
A 10 éve alkotó művész felvázolta, hogy milyen sok hiányosságot érzékel a hagyományos művészeti iparban, és hogyan segítettek neki az NFT-k ezeket kijátszani.
Ő határozottan támogatja az NFT-ket, mint az alkotók új eszközét.
„Mindenképpen minden művészt arra bátorítok, hogy tokenizálják a műveiket. Ami igazán vonzott az NFT művészeti színtérre való belépés lehetősége, az az, hogy a művészet mindenki számára elérhetőbbé válik.”
A hozzáférhetőség fontos szempont a művészek számára, hiszen ha több ember látja a munkájukat, akkor nő az eladási esélyük.
Az NFT megkönnyíti a közvetlen interakciót a művészek és a rajongók között, közvetítők nélkül. Ez létrehozta azt, amit Weber „gyönyörű körforgásnak” nevezett.
Julien Genestoux, a Medium blogszolgáltató weboldal korábbi vezető mérnöke egyetért azzal, hogy a művészeknek és tartalomkészítőknek az NFT-ken keresztül kell átvenniük az irányítást termékeik felett, beleértve a rajongókkal való interakciót is.
Egy április 6-i interjújában elmondta, hogy az NFT technológia segít „megszüntetni az önkényes korlátokat” a művészek és a rajongók között.
Genestoux úgy véli, hogy az alkotóknak megvan a lehetőségük arra, hogy úgy népszerűsítsék magukat, ahogyan szeretnék, de ezzel egy plusz teher is jár.
Szerinte mielőtt az alkotók saját menedzserként lépnének fel a platformjukon, fel kell tenniük a kérdést, hogy milyen kapcsolatot szeretnének a rajongóikkal, és milyen különleges dolgot tudnak maguknak kínálni.
„Miután kiderítették, hogy mit tudnak saját maguk kínálni, használják az NFT-ket szerződésként, amelyet még mindig ők irányítanak.”
Elismeri, hogy az olyan hagyományos platformok, mint a YouTube és a Facebook könnyen használhatóak az emberek számára, és hatalmas terjesztési előnyökkel rendelkeznek a kisebb platformokkal szemben, de a rajongókkal való közvetlen kapcsolat sokkal fontosabb.
„Szerintem a saját platformodnak kell lenned. Ez az egyik értéke annak, hogy saját kapcsolatod van a rajongóiddal”.
Genestoux hozzátette, hogy az alkotók által létrehozott NFT-knek nem kell a művészekre korlátozódniuk. Az Only Fans közösségi hálózati alkalmazáson idén februártól az előadóművészek is megjeleníthetnek NFT-profilképeket.
Amrapali Gan vezérigazgató szerint az új funkció csak az „első lépés annak a szerepnek a feltárásában, amelyet az NFT-k játszhatnak a platformunkon”.
Olvastad már? Gyermekrajzokból NFT – interjú a Baby Vizsla Inu üzleti vezetőjével
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!