A Securities and Exchange Commission (SEC) egyértelműségének és iránymutatásának hiánya megnehezíti az amerikai székhelyű kripto vállalkozások számára tokenjeik vagy termékeik regisztrálását.
Egy nemrégiben adott interjúban Gary Gensler, a SEC elnöke hangsúlyozta, hogy a kriptoprojektek regisztrációs folyamata ugyanolyan egyszerű és könnyű, mint egy vállalat bejegyzése.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Sok startup azonban azt tapasztalta, hogy a valóság ennél sokkal összetettebb.
Gensler megjegyzései azután hangzottak el, hogy a Kraken kriptotőzsde nem regisztrálta a staking termékét, ezért kártérítést kellett fizetnie és le kellett állítania a programot.
A SEC elnöke kijelentette, hogy a Krakennek és más cégeknek tudniuk kellett volna, hogyan kell regisztrálniuk, és hogy úgy döntöttek, nem teszik meg.
Mindazonáltal a cselekvőképes iránymutatás és a digitális eszközökre szabott szabályozási keret hiánya lehetetlenné tette a legtöbb kriptoprotokoll számára a regisztrációs követelményeknek való megfelelést.
Kihívások a SEC regisztrációs folyamatában
A SEC által a Coinbase, egy általa regisztrált vállalat ellen nemrégiben indított eljárások is rávilágítanak arra, hogy a kripto vállalkozásoknak milyen nehézségekkel kell szembenézniük a szabályozásoknak való megfelelés során.
A SEC Wells értesítést küldött a Coinbase-nek, amiért értékpapírnak tekintett tokeneket jegyzett értékpapírtőzsdei regisztráció nélkül, és nem regisztrált staking terméket kínált.
Pedig a Coinbase már korábban, 2022-ben szabályalkotási kérelmet nyújtott be a SEC-hez, amelyben tisztázni kívánta a digitális eszközök működő piacához szükséges megoldatlan kérdéseket, beleértve a tőzsdei regisztrációt és a stakinget. A beadványt nem bírálták el.
Egy új vállalat alapítása olyan dokumentumok és űrlapok benyújtásával jár, amelyek viszonylag egyszerűek és egyértelműek, de egy kriptotermék regisztrálása a SEC-nél sokkal összetettebb.
A regisztrációhoz szükséges formanyomtatványok, például az S-1-es űrlap, kitöltéséhez általában egy sereg ügyvédre és dollármilliókra van szükség, ami megnehezíti a kisvállalkozások számára a szabályozások betartását.
A jelenlegi regisztrációs formanyomtatványok olyan közzétételi kötelezettségekre is alapulnak, amelyek nem megfelelőek a kriptográfia egyedi szempontjai szempontjából, és kiszolgáltatottá teszik a befektetőket.
Több kriptoprojekt is megpróbálkozott a regisztrációval, akár egy SEC-megállapodás részeként, akár saját kezdeményezésre, de a legtöbbjük kudarcot vallott.
Ezeknek a projekteknek a küzdelmei és az ebből eredő kudarcai jól mutatják, hogy a „regisztrációhoz vezető út” jelenleg nem járható út.
Az egyértelműség hiánya
Az S-1-es űrlap a magánvállalkozások által használt leggyakoribb regisztrációs űrlap, amikor tőzsdére akarnak lépni vagy első nyilvános kibocsátást (IPO) kívánnak végrehajtani.
A jelenlegi közzétételi keret azonban alapvetően nem felel meg a legtöbb tokennek, mivel olyan kibocsátó-értékpapír kapcsolatot feltételez, amely a decentralizált rendszerekben nem létezik.
A nyilvánosságra hozatal különböző hiányosságai a formanyomtatványok és azok a helyek, ahol egyértelműségre van szükség ahhoz, hogy a regisztráció járható út legyen, és megfelelően tájékoztassa a befektetőket.
A SEC jelenlegi álláspontja azt vallja, hogy a legtöbb kriptoprojektet regisztrálni kell, ugyanakkor lehetetlenné teszi a regisztrációt.
Ez a kriptográfia szabályozási tilalmának felel meg, amely meghaladja a SEC hatáskörét.
A jelenlegi rendszerben a SEC-nél regisztráló kriptoprojektek életképességéről szóló konszenzus kialakítása valódi, őszinte vitát ösztönözhet arról, hogy hogyan kellene szabályozni ezt az iparágat, a Capitol Hill-lel mint a kötelezettségvállalás központjával.
Olvastad már? Arbitrum Airdrop: 500 ezer dollárnyi tokent loptak el
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.