New Hampshire Képviselőháza előterjesztett egy törvényjavaslatot, amely lehetővé teheti, hogy az állam az elsők között legyen az Egyesült Államokban, amely kincstári forrásokat különít el bitcoinra és nemesfémekre.
A „House Bill 302” (HB302) törvényjavaslatot március 5-én a Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Bizottság 16-1 arányban jóváhagyta.
A javaslat módosítással halad tovább, és felkerült a jóváhagyási naptárra, ami növeli az esélyét a gyors elfogadásra.
Ha elfogadják, a jogszabály lehetővé tenné, hogy az állami pénztárnok a közpénzek legfeljebb 10%-át aranyba, ezüstbe, platinába, stablecoinba és szigorú piaci kapitalizációs követelményeknek megfelelő digitális eszközökbe fektesse.
A javaslat változást jelez az állami szintű befektetési stratégiákban. Egyre nagyobb az intézményi érdeklődés az alternatív eszközök iránt.
A bitcoin bikák véleményt mondanak
A törvényjavaslat felkeltette az iparági képviselők és a kriptovaluta-politikai csoportok figyelmét.
Például Dennis Porter, a Satoshi Act Fund vezérigazgatója megerősítette, hogy szervezete részt vett a jogszabály kialakításában. Emellett nyilvánosan méltatta Ammon képviselőt vezetői szerepéért.
A törvényjavaslat biztonsági és kockázatkezelési rendelkezései együttműködést javasolnak az iparági szakértőkkel, különösen a digitális eszközök letétkezelési követelményeinek meghatározásában.
A pénzügyi és kriptovaluta-politikai csoportok erős támogatása más államokra is hatással lehet. Különösen azokra, amelyek hasonló jogszabályokat fontolgatnak.
Mi van a HB302-ben?
A HB302 törvényjavaslat jogalkotási útja január 7-én kezdődött, amikor benyújtották azt, kizárólag republikánus támogatással.
A fő támogató Keith Ammon képviselő volt. Társtámogatói Calvin Beaulier, Mark Warden, Jason Osborne, Joe Sweeney és Joe Alexander képviselők, valamint Daryl Abbas, Kevin Avard és Keith Murphy szenátorok – mindannyian republikánusok.
A HB302 szerint az államkincstár a közpénzek egy részét alternatív eszközökbe fektetheti.
Ezek közé tartozik az arany, az ezüst és a platina, amelyeket fizikailag tárolnak vagy tőzsdén kereskedett termékeken keresztül érhetők el.
Ezenfelül lehetővé tenné a stablecoinokba történő befektetést is, biztosítva a digitális dollár megfelelőjéhez való hozzáférést.
A bitcoint és más digitális eszközöket, amelyek piaci értéke meghaladja az 500 milliárd dollárt, szintén befektetésre alkalmasnak nyilvánítanák.
Ez biztosítja, hogy az állam a bevált kriptovalutákra összpontosítson, nem pedig spekulatív tokenekre.
A 10%-os befektetési korlát egyensúlyt teremt a nyereség és a kockázatkezelés között. Lehetővé teszi az alternatív eszközökbe való befektetést anélkül, hogy túlzottan megterhelné az adófizetők pénztárcáját.
Ez az óvatos megközelítés éles ellentétben áll Montana meghiúsult, bitcoin-tartalékról szóló törvényjavaslatával.
Ez a javaslat kriptovalutába és nemesfémekbe való befektetéseket is tartalmazott, de február 25-én 41-59 arányban elutasították.
A HB302 szigorú biztonsági intézkedéseket ír elő a bitcoin és nemesfémek kezelésére. A digitális eszközöket három jóváhagyott módszer egyikével kell tárolni.
Az első lehetőség az állami letétkezelés, ahol a kormány kizárólagos ellenőrzést gyakorol a titkosítási kulcsok felett.
A második megoldás minősített letétkezelők bevonása, akik biztonságos harmadik félként kezelik az eszközöket.
A harmadik opció tőzsdén kereskedett termékeken keresztül történő befektetés, amely bitcoin-kitettséget biztosít anélkül, hogy közvetlenül kezelni kellene az eszközt.
A közvetlen letétkezeléshez a törvényjavaslat több fél általi jóváhagyást ír elő a tranzakciókhoz. Emellett kötelezővé teszi a rendszeres biztonsági auditokat és a titkosított környezetek használatát a kibertámadások megelőzésére.
Hasonló biztonsági szabályok vonatkoznak a nemesfémekre. Állami ellenőrzésű trezorokban tárolhatók, vagy megbízható letéteményesek őrizhetik őket.
New Hampshire nyeri a kriptoversenyt az államok között?
A HB302 előrehaladásával New Hampshire csatlakozik azon államok egyre bővülő listájához, amelyek a hivatalos kriptovaluta-elfogadást vizsgálják.
Néhány joghatóság a szabályozási egyértelműségre törekedett, de kevesen javasolták, hogy az állam közvetlenül fektessen bitcoinba vagy digitális eszközökbe.
New Hampshire megközelítése egyedi, mert a bitcoint stratégiai tartalékeszközként kezeli, nem csupán szabályozási kérdésként. Az 500 milliárd dolláros piaci értékhatár kezdetben a bitcoint részesíti előnyben.
A keretrendszer azonban nyitva hagyja a lehetőséget, ha más digitális eszközök is befektetésre elérhetők legyenek.
A piacok figyelő szeme
Bár a 10%-os korlát csökkenti a közvetlen piaci hatást, az állami szintű bitcoin-befektetés szimbolikus jelentősége nagyobb hatással lehet.
Ha a HB302 törvényerőre emelkedik, más államokat is ösztönözhet hasonló intézkedések meghozatalára, felgyorsítva a bitcoin beépülését a kormányzati pénzügyekbe.
A törvény lehetővé teszi, hogy az állam hozamot termeljen eszközeiből kölcsönzés vagy staking révén, amennyiben azok állami ellenőrzés alatt maradnak. Ez a rendelkezés azt mutatja, hogy az állam a digitáliseszkö-zpiacokat nem csupán az árfolyam-ingadozások szintjén érti.
New Hampshire lépése egybeesik a szövetségi szinten zajló, kriptobarát intézkedésekkel.
Néhány napja az amerikai szenátus 70-27 arányban megszavazta az IRS vitatott defi-brókerszabályának eltörlését. A döntést a Fehér Ház is támogatta.
Trump kormányzata kriptobarát álláspontot képvisel, és az IRS szabályát „az utolsó pillanatban tett támadásnak” nevezte a kriptoközösség ellen.
Mi történik most?
HB302 erős bizottsági támogatással halad előre, és további törvényhozási felülvizsgálat vár rá.
A „Consent Calendar” besorolás növeli az elfogadás esélyét, de sorsa a Képviselőház és a Szenátus végső szavazásán dől el.
Olvastad már? Trump kriptotalálkozója: kulcsfontosságú pillanat az amerikai piac és szabályozás számára
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.