A kriptoipar még mindig az „iPhone-pillanatra” vár

-

A cikket a Cointelegraph-nak írta: Sean Rach


A legfontosabb innováció, amelyet az iPhone hozott – és amelyre a kriptotérnek szüksége van ahhoz, hogy tömegesen elterjedjen – a felhasználói élmény.

Idén egy nagy kriptociklus játszódott le, új csúcsokkal, eufóriával és a mainstream média szájhősködésével.

Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Azonban az iparágban az a kényelmetlen igazság számunkra, hogy a kripto nincs jelen a legtöbb ember mindennapi életében, mint 2017-ben. Négy év telt el – mi fékezte meg a fejlődését?
2017-ben tettem az első szakmai kitérőt a blokklánc területére, amikor a Crypto.com (akkor még Monaco néven) első marketingvezetőjeként csatlakoztam. A vállalat azóta a világ egyik legnagyobb kriptoszolgáltatójává és fiat-kriptó átjárójává nőtte ki magát.
Ez idő alatt a kriptotér megváltozott. A fizetések sokkal kevésbé kerültek a középpontba, és a kriptók bevezetését célzó projektek közül sokan háttérbe szorultak. A decentralizált pénzügyek (defi) és a nem helyettesíthető tokenek (NFT) kerültek reflektorfénybe, de végső soron ezek is a kriptokereskedelemre koncentrálnak, és nem képesek érdemben segíteni a való világot – legalábbis egyelőre.
A helyzet a mobiliparra emlékeztet az iPhone megjelenése és a Steve Jobs által vezetett forradalom előtt. A technológiát és a funkciókat egymásra halmozták, de a végfelhasználó számára nem volt további hatásuk, még akkor sem, ha rengeteg volt a felhajtás.
A mobilmarketing úttörőjeként több mint tíz évig dolgoztam a Mobile Marketing Associationnél Ázsiában (2009-10-ben az elnöki posztot töltöttem be), és első kézből láttam az iparág fejlődését.
Az egyik dolog, amit az emberek félreértenek ezzel a forradalommal kapcsolatban, az az, hogy az Apple nem „találta fel” az okostelefont, nem járult jelentősen hozzá a feltalálásához.

A nulláról a hősig egyetlen innovációval

Ha megkérdezel valakit az utcán, hogy mitől lett olyan sikeres az iPhone, legalább féltucatnyi különböző választ kapsz. Egyesek szerint az alkalmazások és az App Store volt az oka.
Mások szerint a Gorilla glass és az érintőképernyő. A 3G (valójában az első iPhone még nem is rendelkezett ilyennel), a Wi-Fi kapcsolat, a kamera, a kényelmes méret, a karcsú dizájn…
Természetesen mindezek a tényezők hozzájárultak. De vegyük figyelembe, hogy valamilyen formában mindezek a funkciók már más telefonokban is léteztek. A Nokia rendelkezett a Symbian operációs rendszerrel, és az alkalmazások meglehetősen gazdag ökoszisztémáját kínálta.
Ugyanez vonatkozik a BlackBerryre is, amely a maga korában elég fejlett volt hardver és szoftver tekintetében – 2005-ben például kiadta a BBM-et és a proto-WhatsApp/iMessages-t is.
A Palm és rengeteg más vállalat készített „zsebszámítógépeket” érintőceruzás érintőképernyővel. A Nokia a kamerás telefonokkal és a prediktív szöveggel jeleskedett, a Motorola mindenkit elkápráztatott a Razr dizájnjával, és így tovább.
m elfogadás útjára, amelyre 2017-ben léptünk.Az iPhone egyetlen független újítása a felhasználói élmény (UX) volt, pontosabban a többérintéses, kapacitív képernyő. Bevezette a a képernyőn megjelenő QWERTY-billentyűzetet és a ma ismert alapvető okostelefon-dizájnt, de az iPhone-ban semmi más nem volt önmagában újdonság.
Egyszerűen ez volt a tökéletes telefon – ahogy Steve Jobs akkoriban mondta: „Egy iPod, egy telefon és egy internetes kommunikátor… nem három különálló készülék.
Ez egy készülék, amely egy egyszerűen használható, elegáns és jól kinéző eszközt kínált, tele funkciókkal. A többi, ahogy mondani szokták, történelem.

A kriptográfiának még nem jött el az iPhone-pillanata.

Amikor a kripto bevezetéséről beszélünk, fel kell ismernünk az átlagemberek hasznossági szempontjait. A túlnyomó többség jóval előbb gondolkodik a költségeken és a hasznosságon, mint bármilyen idealista aggályon.
A bioélelmiszereknek megvan a maguk helye, de ez egy kis rés – a legtöbb ember az íz és a költségek alapján vásárol élelmiszert. Az elektromos autók azért küzdenek, mert jelentős számú gyakorlati hátrányuk van, és mert általában sokkal drágábbak.
A kriptót a pénzügyi szabadság és decentralizáció csodálatos eszközeként pozicionálni a legtöbb ember számára üresnek fog tűnni. Messze a legjelentősebb ok, amiért az emberek most beszállnak a kriptóba, az az árnövekedés, nem pedig a hasznossága.
A kriptó bizonyos alkalmazásokban hasznos, például az olcsó globális értékátvitelben. De a kripto fizetésre való használatának számos gyakorlati hátránya van, amelyek leginkább a meglévő pénzügyi sínekkel való integrációhoz kapcsolódnak.

A kriptovalutával történő fizetés felhasználói élménye, őszintén szólva, borzalmas – a bonyolult díjak, a megerősítési idők mind mind súlyosbítják az elfogadási küzdelmet.
Nincsenek tökéletes analógiák, de úgy gondolom, hogy a kriptó „multi-touch kapacitív képernyője” a kriptó eszközként, és nem célként való átfogalmazása. Az átlagembert nem maga a kriptopénz érdekli, hanem az, hogy mit ad neki. Ha Lambókat és holdakat ígérsz nekik, akkor hallgatni fognak rád, de ez nem vezet előrébb.
Mi lenne, ha a kriptót arra használnád, hogy kivágd a közvetítőt közted és a pénzed között, hogy (majdnem) ingyenes pénzátutalásokat, devizaváltást, kedvező kamatokat és egyéb olyan előnyöket biztosíts, amelyeket a fekete kártyások is megirigyelnének?

Fogadhatsz rá, hogy az átlagembert érdekelné.

Ezt a stratégiát választottuk: egy beváltható tagsági díj, amely hozzáférést biztosít egy sor hasznos pénzügyi, utazási és életmóddal kapcsolatos szolgáltatáshoz, amelyek könnyen elérhetők mobil- és webes alkalmazásokból, sőt olyan csevegőszolgáltatásokból is, mint a WhatsApp vagy a Telegram.
Két irányba cselekedtünk: megszüntettük a termékünk használatának minden súrlódását, és mindenki számára mérhetetlenül hasznossá tettük azt. Akárcsak annak idején az iPhone-t.
Természetesen hosszú út áll még előttünk. De ha több kriptoprojekt működne a dobozon kívül, és a hasznosságra összpontosítana, nem pedig a kriptóra a spekuláció kedvéért, az talán visszavezetne minket a mainstream elfogadás útjára, amelyre 2017-ben léptünk.

Olvastad már? Beszállna a Bitcoin-bányászatba a Square

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Gary Gensler, a SEC elnöke januárban távozik posztjáról

Gary Gensler, az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletének (SEC) elnöke hivatalosan bejelentette, hogy januárban lemond tisztségéről. A hírt csütörtökön erősítette meg egy Twitter-közleményben, valamint a...

Ripple (XRP) árfolyam elemzés 11.22.

Prémium Ripple (XRP) A piaci hangulat rendkívül bikássá vált, és a Bitcoin hamarosan eléri a 100 ezer dolláros mérföldkövet. Miközben a többi altcoin szűk sávban kereskedik, az XRP...

Vajon a BTC át tudja törni a 100.000 dollárt, és lesz-e visszahúzódás a kitörés után?

A BTC az utóbbi időben folyamatosan új csúcsokat döntött a héten, ma átlépte a 99.000 dollárt, és már csak egy ugrás választja el a 100.000...

250 milliárd dolláros Bitcoin-tartalék emelheti az árfolyamot 1 millió dollárra?

Ahogy a Bitcoin korlátozott készlete egyre inkább előtérbe kerül, úgy terjed az ötlet, hogy nemzetek kezdhetnek el nagyobb mértékben kriptovalutát felhalmozni. Donald Trump választási győzelme...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.