A Konami, egy japán játékfejlesztő és szoftverkiadó több mint 160 ezer dollárt gyűjtött össze az első, a non-fungible token (NFT) szcénában tett kitörése során.
Ez az egyik legnépszerűbb franchise-jának, a Castlevania 35. évfordulójához kapcsolódó NFT-árverés eredménye volt.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A végeredmény ellentétben áll azzal, amit más cégek eddig tapasztaltak, akik negatív visszhanggal szembesültek az ilyen tevékenységekkel kapcsolatban.
A Konami a Castlevania NFT-kkel lép az Opensea-re
A Konami, az egyik legelismertebb japán játékfejlesztő cég több mint 160 ezer dolláros forgalmat bonyolított le első, NFT-vel kapcsolatos üzlete során.
A vállalat NFT-árverést szervezett, hogy megünnepelje egyik legkedveltebb franchise-ának, a Castlevaniának a 35. évfordulóját, amelyből világszerte több mint 20 millió példányt adtak el.
Az árverés során 14 NFT-t adtak el, a legmagasabb összeget egy, az első Drakula-kastély térképét ábrázoló NFT-ért fizették ki, amely több mint 26 ezer dollárért kelt el.
A második legmagasabb ajánlatot egy háromperces videóért tették. Ez a sorozat különböző játékainak néhány kiemelkedő részletét mutatta be, és mintegy 17.000 dollárért kelt el.
A gyűjtemény Opensea-oldalán most az látható, hogy a legolcsóbb darabot jelenleg 30 ETH-ért jegyzik, ami a cikk írásakor valamivel több mint 100.000 dollár.
Más eredmény
A Konami első kitörése az NFT világában egészen más eredményt hozott, mint amit más játékgyártó cégek eddig tapasztaltak, még akkor is, ha az NFT-aukció rossz fogadtatásban részesült a játékokkal kapcsolatos oldalakon.
Míg a blokklánccal kapcsolatos cégek nagy sikert arattak a metaverse és a web3 elemek játékban való felhasználásával (mint például az Axie Infinity), addig a hagyományos cégek még mindig kísérleteznek azzal, hogy ezeket az elemeket használják franchise-ukhoz.
Egy másik vezető japán játékfejlesztő cég, a Square Enix is a tokengazdaságok játékokban való bevezetése mellett érvelt.
Yosuke Matsuda, a vállalat vezérigazgatója kijelentette, hogy a „play to earn” elvre való áttérés arra fogja ösztönözni az embereket, hogy szorosabban kapcsolódjanak a játékokhoz és a többi játékoshoz, önfenntartó gazdaságokat hozva létre ezáltal.
A Square Enix tavaly óta fontolgatja, hogy beszáll a decentralizáltjáték-bizniszbe.
A Ubisoft, egy másik játékfejlesztő cég, már elindította a Quartz nevű natív NFT-piacterét, amely a Tezos technológiáját használja az NFT-k kibocsátására és szétosztására a játékosok között.
Eddigi fogadtatása negatív volt, a cég játékosai és dolgozói is kritizálták a kezdeményezést.
A GSC Game World, a Stalker franchise alkotói szintén kénytelenek volt elvetni NFT-terveiket a közösségi médiában kiváltott ellenérzések miatt.
Olvastad már? A Bitcoin-bányászok jelenleg 20%-os jövedelmezőség mellett dolgoznak
Forrás: news.bitcoin.com
Kiemelt kép: Matt Williamson
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!