A Stellantis égisze alá tartozó Fiat autómárka elindítja a saját metaverzumát, egyelőre egy virtuális autószalonnal.
Ennek segítségével a legújabb modelljük, az 500 La Prima kívül-belül megnyílik a potenciális vásárlók előtt, a virtuális szimulációknak köszönhetően.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A platformon 360 fokban körbejárhatjuk az autót, meg lehet tekinteni a specifikációkat, és meg lehet ismerni minden egye funkciót, amelyet a gyártó felvonultat ebben az új modellben.
Emellett olyan lehetőségek is vannak, hogy az autó extráit, külső megjelenési változatait a saját ízlése szerint válogassa össze az ember a felkínált listából.
Mikor pedig összeállt az álomautó, egy virtuális versenypályán ki is lehet próbálni.
A Stellantis vezetője, Olivier Francoins szerint ez az újfajta fogyasztói élmény rendkívül fontos a márka szempontjából.
„Az autóiparban a Fiat virtuális szalonja az első a maga nemében. Az élmény szinte varázslatos, egy izgalmas utazás az emberi világból a Fiat univerzumába. Egyszerű és felhasználóbarát, bárki számára hozzáférhető, és megmutatja, hogy a technológia könnyű is lehet.”
A rendszer kialakításához a cég a Touchcast platformját használta, amely a Microsoft Cloud szolgáltatásán alapul, ezzel tudják biztosítani a metaverzumos funkciókat, amelyekhez így headset sem szükséges.
A Stellantis ráadásul nem az egyedüli vállalat, amely érdeklődik az efféle technológiák iránt.
Sok autógyártó keresi a lehetőséget, hogy hogyan lehet túlszárnyalni az autószalonokban nyújtott vásárlói élményt a technológia megfelelő használatával.
A Fiat viszont ennél is messzebb megy, és minden érdeklődő mellé biztosíthat egy kísérőt, egy valódi embert, aki válaszolhat a felmerülő kérdésekre, és megoszthatja az információkat az adott autómodellről, a specifikációkról, vagy éppen a vásárlás menetéről.
Ennek egy hátulütője is van, emiatt hiába a metaverzumos szalon, ez nem lesz a nap 24 órájában elérhető, hiszen a kísérők is igazi emberek, munkaidőben alkalmazva.
A márka tervei között szerepel, hogy további modelleket tesz elérhetővé ezzel a megoldással, még az idén.
2023 első felére pedig már még több autójukat szeretnék bevinni a virtuális valóságba.
A Stellantis azt mindenesetre nem fejtette ki, hogy a többi autómárkájuk esetén is tervezik-e ezt a fajta szolgáltatást.
Más autógyárak kezdeményezései között olyanokat kell megemlíteni, mint a Renault saját „ipari metaverzuma”, amely elsősorban a termelés optimalizálását tűzte ki célul, és, hogy így 330 millió dollárt tudjon megtakarítani 2025-ig.
Idén szeptemberben a Ford 19 kérvényt adott be a védjegy-oltalmi hivatalba, hogy védelmet kapjon a saját márkája metaverzumos változatára, és az arra felépített különböző applikációkra, szolgáltatásokra.
Olvastad már? A CFTC elnöke találkozott Sam Bankman-Frieddel az FTX összeomlása előtt
Forrás: news.bitcoin.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!