A német autógyártó (BMW) két területen is nagy lehetőségeket lát a kriptoiparban.
Elsőként szeretné lecsökkenteni a papírmunkát a napi munkafolyamatokban, másodsorban pedig személyre szabott hűségprogramot indítana.
A kezdeményezés Thaiföldön fog elindulni, mégpedig a Coinweb, mint közvetítő, és a BNB Chain, mint blokklánc-szolgáltató közreműködésével.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A két cél megvalósítását két fázisban tervezik elérni.
A papírmunka és az adminisztráció csökkentése nagy előrelépés lenne a napi munkafolyamatok tekintetében, és lényegesen megkönnyítené a vállalat pénzügyi szolgáltatásainak a biztosítását is.
A második fázistól viszont még ennél is nagyobb előrelépést várnak, és ehhez a BMW saját web3-as applikációt fejlesztetne ki.
Ennek a segítségével a BMW Group minden ügyfele egy blokklánc-alapú hűségprogramban vehetne részt.
Az elérhető jutalmak és díjak az adott vásárló egyéni státuszától függnének, amelyet a vásárlások ténye mellett számos más tevékenység is befolyásolhat.
A hűségpontokat a tulajdonosok közvetlenül a BMW Group berkein belül is beválthatják, levásárolhatják, de a tervek szerint a későbbiekben bármely kapcsolódó ökoszisztémában felhasználhatók lennének.
A blokkláncos tranzakciók lebonyolításához a vállalat a Binance hálózatát, a BNB Chain blokkláncot választotta.
A Coinweb ügyvezetője, Toby Gilbert szerint a vásárlók minden egyes alkalommal pontokat gyűjthetnek, mikor bármilyen módon kapcsolatba kerülnek a BMW Group ökoszisztémájával, tulajdonképpen ez lesz maga a hűségprogram.
„Ez bármi lehet, nem csak egy új autó megvásárlása, vagy egy tetszőleges szolgáltatás igénybe vétele. A vásárlók minden esetben hűségpontokat kapnak majd, és ezeket fel is tudják majd használni a rendszerünkön belül. A reményeink szerint ez a mostani thaiföldi kezdeményezés végül egy globális szintű programmá növekszik majd, és eljut mindenhová.”
Bjorn Antonsson, a BMW Thailand egyik vezető tisztviselője elmondta, a cégcsoport évek óta aktívan figyelemmel kíséri a decentralizált technológiák fejlődését, és az újabbnál újabb felhasználási módok kialakulását.
Antonsson szerint a blokklánc integrálása a mindennapi gyakorlatba nem egyszerűen csak kevesebb, kézzel rögzített és feldolgozott papírmunkát jelent majd, hanem azt, hogy a vállalat hatékonyabban és átláthatóbban tud majd működni.
Még egy napig Karácsonyi kuponkód 15% kedvezmény: KaracsonyKw
Az autógyárak általánosságban véve mindig is érdeklődve fordultak a decentralizáció felé, a BMW pedig bizonyos módokon már 2018 óta jelen van a területen.
Akkor kezdték el a blokkláncot használni, hogy az ellátási láncaik közül a kobalt útvonalát monitorozzák és felügyeljék.
Így akartak megbizonyosodni arról, hogy az általuk használt nyersanyagok etikus forrásból származnak.
A BMW mellett egy másik nagy német márka, a Mercedes is belépett már az iparágba, ők a kriptopénzeket és az NFT-ket, mint promóciós eszközöket alkalmazzák.
Az Alfa Romeo az autók előéletét rögzíti blokkláncos adatbázisban, míg a Ferrari egyik új bejelentéséből az derül ki, hogy hamarosan ők is NFT-ket fognak majd integrálni a rendszerükbe.
Olvastad már? 600 ezer dollár lenne a BTC árfolyama, ha utolérné az aranyat
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!