New York állam pénzügyi szolgáltatásokért felelős minisztériuma (DFS) új iránymutatást vezetett be, amely a szabályozott kriptopénz-szolgáltatókat ügyfélszolgálati irányelvek és eljárások bevezetésére kötelezi.
A kripto-szervezeteknek adatokat kell gyűjteniük a problémák időben történő és méltányos megoldásának biztosítása érdekében, nyilvántartásokat kell vezetniük a szabályozói felülvizsgálathoz, és negyedéves elemzéseket kell készíteniük.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
New York állam pénzügyi szolgáltatásokért felelős minisztériuma (DFS) csütörtökön bejelentette, hogy Adrienne A. Harris főfelügyelő „útmutatót adott ki az ügyfélszolgálati kérésekkel és panaszokkal kapcsolatban”.
Látni akarják az ügyfélszolgálatot
Az iránymutatás megköveteli a DFS által szabályozott virtuális valutával foglalkozó szervezetektől (VCE-k), hogy „hatékony politikákat és eljárásokat tartsanak fenn és hajtsanak végre az ügyfélszolgálati kérelmek és panaszok azonnali kezelése érdekében” – részletezi a közlemény, hozzátéve:
Az irányelv előírja a VCE-k számára, hogy gyűjtsék a vonatkozó adatokat, hogy a minisztérium értékelni tudja, hogy az ügyfélszolgálati kérelmeket és panaszokat időben és méltányosan oldják-e meg.
„A mai iránymutatás tükrözi a DFS elvárásait a VCE-kkel szemben az ügyfélszolgálati politikákkal és eljárásokkal kapcsolatban, beleértve a csatornákat vagy mechanizmusokat, a válaszadás és a megoldások nyomon követését és a jelentéstételt” – tette hozzá a DFS.
Új kötelességek
„Az iránymutatás előírja az engedélyeseknek, hogy a minisztériumi felülvizsgálat céljából vezessenek nyilvántartást saját politikáikról és eljárásaikról, valamint negyedévente elemzést a beérkezett kérelmekről és panaszokról. Vizsgálatok és felügyeleti ellenőrzés révén a minisztérium értékelni fogja ezen irányelvek és eljárások alkalmazását, valamint hatékonyságát”.
A közlemény az iránymutatásból több kulcsfontosságú politikát és eljárást is kiemel.
Ezek közé tartozik a telefonos és elektronikus szöveges lehetőségek biztosítása a kérelmek és panaszok benyújtására, rendszeres frissítések és becsült megoldási határidők biztosítása, bejelentkezés nélkül elérhető GYIK közzététele, a kérelmek és panaszok nyomon követése az ügyfél-elégedettségi visszajelzésekkel, valamint negyedévente jelentés készítése a kérelmek és panaszok számáról és jellegéről, valamint a megoldási időkről.
Ezen túlmenően a szervezeteknek be kell nyújtaniuk ügyfélszolgálati politikájuk egy példányát, igazodniuk kell a leírt szabványokhoz, és meg kell határozniuk az e politikák felügyeletéért felelős személyeket.
Kövesd a Kriptoworld-öt a Google News-on
Olvastad már? Nem Elon Musk mondta Trumpnak, hogy kezdjen a kriptókkal kampányolni
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.