David Schwartz, a Ripple technológiai igazgatója elmondta, hogy miért is támogatja az X alkalmazást, azt a közösségi médiaplatformot, amelyet Elon Musk tavaly egy történelmi üzlet keretében vásárolt meg.
A platformon az egyik fő jellemzője a fizetős ellenőrzés iránti kereslet, amelyet Musk úgy hirdetett, mint a közösségi média támogatását a szólásszabadság fenntartására irányuló törekvésekben.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A fizetési igény bevezetése óta Schwartz elmondta, hogy fizetett és fizetni is fog, mivel úgy véli, hogy a közvetlenül az ügyfelektől származó bevételek generálása jobb üzleti modellt képez.
I subscribed to Twitter Blue as soon as it was announced and continue to do so. Really, the only two ways social media can work is customer supported or ad supported. I'm firmly convinced that customer supported is the superior model.
For one thing, with ad supported media, you…
— David "JoelKatz" Schwartz (@JoelKatz) September 25, 2023
A Ripple CTO különbséget tett a közösségi médiahasználat fizetett és nem fizetett előnyei között, megjegyezve, hogy azok, akik nem fizetnek, a hirdetőknek termékként mutatkoznak be a hirdetések számára.
Pontos szavaival élve így fogalmazott:
Egyrészt a hirdetésekkel támogatott médiánál Ön a termék, nem pedig az ügyfél. A tartalmat úgy kell megtervezni, hogy az ügyfelek, a hirdetők legalább annyira elégedettek legyenek, mint amennyire a felhasználók elégedettek.
A Schwartz kiemelte, hogy a reklámalapú bevételi modell veszélye az, hogy a közösségi médiaplatformot arra kényszeríti, hogy még több adatot gyűjtsön a felhasználóiról, majd ezeket az adatokat a hirdetőknek prezentálja.
Minél több adatot gyűjtenek, annál jobbak a hirdetési szolgáltatások, és ez jelentősen sértheti a felhasználók magánéletét.
Ezen lovagolva a Ripple technológiai igazgatója elmondta, hogy jobban örülne egy olyan üzleti modellnek, ahol megszabadulnak a reklámoktól, de a technológiai veterán megjegyezte, hogy nem lepődne meg, ha ez nem így lenne az X esetében, melynek a hirdetési bevételek még mindig nagyon fontosak.
A blokklánc alapelveinek megtartása
A digitális valuták világának szakértőjeként a Ripple CTO hisz a decentralizációban, amiért különösen sokat kampányolt, mivel kulcsszerepet játszott az XRP Ledger (XRPL) tervezésében.
A megfelelő adatdecentralizáció, mivel a közösségi médiahasználatot érinti, az adatfüggetlenség megszerzése lesz, ami segíthet az olyan adminisztrátoroknak, mint Musk, hogy ne táncoljanak a hirdetők ritmusára.
Bár vékony a határ a kripto és a közösségi média között, a Ripple vezetője talán egyedülálló párhuzamot vont, amely bizonyítja, hogy ugyanazok az elvek mindkettőre alkalmazhatók.
Olvastad már? Lezárult 2023 legnagyobb előértékesítése, a WSM hamarosan elérhető a tőzsdéken
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!
A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.