A Nvidia úgy véli, 2023-ban betörhet a metaverzum az autóiparba is, és ennek jegyében használni kezdik majd a vonatkozó technológiai megoldásokat, és a saját gyártói, vagy kiskereskedelmi folyamataikba is implementálják majd, amit tudnak.
Az Nvidia az egyik legnagyobbnak számít a mesterséges intelligencia és a grafikus kártyák területén, az elemzőik pedig úgy gondolják, hogy az egyes autógyártók több különböző módon is hasznosítani tudják a technológiai vívmányokat, hogy részesüljenek az előnyeikből.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Ezért már a jövő évben nagy esélyt látnak arra, hogy az iparágból több gyártó is nyit a metaverzum irányába.
Az egyik megoldás, hogy a metaverzumos módszerekkel monitorozzák a gyártási folyamataik teljes egészét, így könnyebben megtalálják majd, hogy hol lehet fejleszteni.
Ennek a megoldásnak szerves része az úgynevezett digitális ikrek felépítése, azaz az autók gyártását végző létesítmények pontos másolatának a felépítése a digitális térben.
A másik terület, ahol kiemelkednek az előnyök, az a dizájn.
A különböző formatervezők virtuális tereken belül tudnak együttműködni, azonnali visszajelzést kapva a teljesen realisztikus megjelenítésnek köszönhetően.
Így sokkal gyorsabban lehet gyártásba küldeni az új elemeket. Már most is léteznek olyan vállalatok, amelyek elkezdték használni az efféle megoldásokat.
Karácsonyi kuponkód 15% kedvezmény: KaracsonyKw
A Renault a saját becslései alapján 330 millió dollárt fog tudni megtakarítani a metaverzum alkalmazásán, amelyet a gyártási folyamataiba kíván integrálni.
A szakértők ráadásul úgy vélik, nem csak a gyártói oldal, de a vásárlók is előnyökhöz fognak jutni a technológiától.
A metaverzum a vásárlói elégedettséget is új szintre tudja majd emelni, főleg az új termékek miatt.
„A vásárlók is rengeteg újdonsággal találkozhatnak majd. Teljesen valósághű, részlet-gazdag autószimulátorokkal minden irányban körbe lehet járni, megtekinteni a kocsikat, csakúgy, mint a fizikai szalonokban. A kiterjesztett valóság, vagy éppen a VR eszköztárával pedig akár tesztkör is vezethető, így ténylegesen is rá lehet érezni az autókra.”
Azok az autógyártók, amelyek bevezetik a termékeiket a metaverzumba is, szélesebb vevőközönséget tudnak majd elérni.
A Fiat nemrégiben, december elején saját virtuális autószalon nyitott, ahol ugyanúgy meg lehet tekinteni az autókat, mint a valóságban, és valódi emberrel lehet beszélni, ha kérdés merülne fel.
A saját virtuális pályájukon pedig ki is lehet próbálni az autóikat, erre is lehetőséget nyújt a metaverzum.
Egy másik gyártó, a Ford, még szeptemberben adott be összesen 19 különböző szabadalmi kérvényt, amelyek a jelenlegi információk alapján mind valamilyen metaverzumos megoldásra vonatkozhatnak.
Olvastad már? Breaking: Letartóztatták az FTX alapítóját
Forrás: news.bitcoin.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!