A Chiliz megvásárolta az FC Barcelona Barça Studiosána közel negyedét, lehetővé téve a klub számára, hogy jobb NFT- és metaversum projekteket építsen.
Az FC Barcelona, Európa egyik legrangosabb futballklubja több millió eurós partnerséget jelentett be a Socios.com-mal, a blokkláncalapú sportrajongói elköteleződési platformmal.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A Socios.com tulajdonosa és technológiai szolgáltatója, a Chiliz 100 millió eurót (~102 millió dollár) fektet be a Barça Studios közel egynegyedének megvásárlásába, amely a klub audiovizuális produkcióit és digitális üzleti kínálatát kezeli.
A befektetés azután jön, hogy a Socios.com még 2020 februárjában kezdett együttműködni a klubbal az FC Barcelona BAR nevű „szurkolói tokenjének” bevezetésével.
A Socios.com sajtóközleménye szerint a befektetés lehetővé teszi a klub számára, hogy jobb NFT és metaversum projekteket építsen, miközben finomítani tudja a szurkolókkal való kapcsolattartás és a közösségépítés megközelítését a digitális eszközök felhasználásával.
A partnerség a Socios.com platformján túlmutató lehetőségeket kíván teremteni a BAR tokenek használatára.
„Szenvedélyesen szeretjük azt a szerepet, amelyet a technológia játszhat olyan közösségek építésében, amelyek közelebb hozzák a szurkolókat a csapataikhoz és egymáshoz” – mondta Alexandre Dreyfus, a Socios.com és a Chiliz vezérigazgatója.
„A Barça Studios mostantól kihasználhatja technológiánkat, szakértelmünket és globális léptékünket.”
– tette hozzá.
Nem sokkal azután, hogy a Socios.com nyilvánosságra hozta az üzletet, az FC Barcelona megerősítette a hírt a Twitteren, kijelentve, hogy ez segít a klubnak az „audiovizuális, blokklánc, NFT és Web.3 stratégiája” előmozdításában.
Kereskedj $500 bonusszal es találd meg a következő Gem coint a KuCoinon!
Az FC Barcelona és a kriptó
A szurkolók már több mint 39 millió euró (40,07 millió dollár) értékben vásároltak BAR tokeneket a Socios.com-tól a cég szerint, amelyek hozzáférést biztosítanak egy engage-to-earn platformhoz. A közösségben való részvételért cserébe VIP-jegyeket kaphatnak a szurkolók, árucikkekhez és egyéb lehetőségekhez férhetnek hozzá, például ahhoz, hogy pályára léphessenek az FC Barcelona hazai stadionjában, a Camp Nouban.
Tavaly augusztusban a klub elnöke, Joan Laporta nyilvánosságra hozta, hogy az FC Barcelonának 1,3 milliárd eurós (1,34 millió dollár) adóssága van, ami miatt a csapat kénytelen volt elengedni a sztárjátékost, Lionel Messit, mert nem engedhette meg magának, hogy megtartsa, és finanszírozást keresett.
Még abban a hónapban 595 millió eurós (611 millió dolláros) kölcsönt vett fel a Goldman Sachs befektetési banktól, márciusban pedig új szponzori megállapodást kötött a Spotify-jal.
A sport világa egyre inkább érett tereppé vált a Web3-cégek számára, hogy kedvező megállapodásokat találjanak, és a blokkláncalapú termékeket népszerűsítsék az expozíció révén. Egy idei felmérés szerint a lelkes sportrajongók kétszer nagyobb valószínűséggel birtokolnak NFT-ket vagy kriptovalutákat, a Manchester City F.C. pedig nemrég az OKX kriptovaluta-platformot vette fel partnerei közé.
A 2018-ban alapított Socios.com számos országban több mint 100 sportszervezettel kötött partnerséget, köztük 20 NBA- és 13 NFL-csapattal, valamint az UFC-ben harcoló egyénekkel.
Forrás: Decrypt
Olvastad már? Adathalász MetaMask-kampányra figyelmeztet egy biztonsági cég
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!