Mark Zuckerberg, a Meta, a korábbi Facebook vezérigazgatója megosztotta, hogy a metaversum kulcsfontosságú része lesz az üzletének, és több százmilliárd dolláros bevételt hoz majd.
„A játékszabályzatunk az idők során az volt, hogy szolgáltatásokat építünk, és megpróbálunk minél több embert kiszolgálni” – mondta Zuckerberg.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Mark Zuckerberg a metaverse-ről
Mark Zuckerberg, a Meta Platforms, korábban Facebook vezérigazgatója szerdán Jim Cramernek, a CNBC „Őrült pénz” című műsora házigazdájának adott interjújában beszélt a mevarezumról.
A Facebook társalapítója kifejtette, miszerint arra számít, hogy a metaversum masszívan elterjed és a következő évtizedben a cége üzleti tevékenységének jelentős részévé válik. Zuckerberg a Meta törekvéseiről így nyilatkozott:
„A mi játékszabályunk az volt, hogy szolgáltatásokat építünk, megpróbálunk annyi embert kiszolgálni, amennyit csak tudunk – tudod, hogy a szolgáltatásainkat egymilliárd, kétmilliárd, hárommilliárd emberhez juttassuk el, és utána alapvetően a monetizációt skálázzuk.”
„Reméljük, hogy alapvetően körülbelül egymilliárd emberhez jutunk el a metaversumban, akik egyenként több száz dollár értékű kereskedelmet folytatnak” – folytatta, hozzátéve, hogy az emberek „digitális árukat, digitális tartalmakat [vagy] különböző dolgokat vásárolhatnak, hogy kifejezzék magukat” a metaversumban.
Néhány példa arra, hogy az emberek mit vásárolhatnak: „ruhákat az avatárjuknak, különböző digitális árukat a virtuális otthonukba, vagy a virtuális tárgyalótermük díszítésére szolgáló dolgokat” – sorolta Zuckerberg.
Hozzátette, hogy az emberek „segédprogramokat is vásárolhatnak, hogy produktívabbak lehessenek a virtuális és a kiterjesztett valóságban, valamint általában a metaversumban”.
Elismerte azonban, hogy hosszú út áll még előttünk, kijelentve:
„Még mindig úgy gondolom, hogy eltart egy darabig, amíg eljutunk a több százmilliós vagy akár milliárdos léptékig a metaversumban, egyszerűen azért, mert időbe telik, amíg a dolgok eljutnak odáig.”
„Szóval ez az északi csillag. Szerintem el fogunk jutni oda. De tudja, a többi szolgáltatás, amit működtetünk, már ma is valamivel nagyobb léptékű” – erősítette meg.
Zuckerberg úgy képzelte el, hogy a metaversumban a tapasztalatok sokkal magával ragadóbbak lesznek, mint a szövegek, fotók vagy videók, és megjegyezte, hogy az emberek még szemkontaktust is teremthetnek, amikor a metaversumban találkoznak.
A technológia „alapvetően összeadódik, hogy a jelenlétnek ezt a valósághű érzését nyújtsa” – tette hozzá a Facebook társalapítója.
„Ezen a ponton vagyunk, tudod, egy olyan vállalat, amely megengedheti magának, hogy nagy, hosszú távú kutatási beruházásokat eszközöljön, és ez nagy hangsúlyt kap” – vélekedett a Meta vezérigazgatója.
A múlt héten a Meta, a Microsoft és 31 másik vállalat metaversum szabványokat kidolgozó csoportot hozott létre.
Márciusban a Meta nyolc védjegybejelentést nyújtott be logójára és a Meta Payre, amelyek a metaversumra és a kriptoszolgáltatásokra vonatkoznak.
Több nagy cég is megbecsülte a metaverse méretét. A McKinsey & Company a múlt héten azt mondta, hogy a metaverse 2030-ra 5 billió dollárt termelhet.
Márciusban a Citi azt jósolta, hogy a metaverse 2030-ra 13 billió dolláros lehetőséget jelenthet ötmilliárd felhasználóval.
A Goldman Sachs és a Morgan Stanley globális befektetési bankok egyaránt 8 billió dolláros lehetőséget látnak az ágazatban.
Olvastad már? 1,9 millió dollárnyi bányászgépet loptak el Oroszországban
Forrás: news.bitcoin.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!