70%-ra emelkedett a törökországi infláció

-

A Török Statisztikai Intézet, a TSI felmérése szerint a szállítmányozási és az élelmiszerárak növekedése játssza a legnagyobb szerepet az országban tapasztalható infláció növekedésében, amely éves viszonylatban 70% fölé került.
A kormányzati gazdaságmentő intézkedések nem nagyon váltják be a hozzájuk fűzött reményeket.

Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Az árucikkek drágulása, és a szállítmányozás költségének növekedése járul hozzá leginkább a növekvő inflációhoz, amely havi bázison 7,25%-os emelkedést jelent a TSI adatai alapján.

Ezekből az adatokból világosan látható, hogy Recep Tayyip Erdogan intézkedése egyelőre nem bizonyultak gyümölcsözőnek, a gazdaság nem akar magához térni.
A nemzetközi sajtóban már korábban beszámoltak róla, hogy az ország pénzügyi helyzete tulajdonképpen csak tovább romlott, mikor az elnök menesztette a központi bank igazgatóját, Naci Agbal-t.
Azóta a pénzügyi hatóságok hasztalan próbálkoznak a fogyasztói árindex növekedésének visszafogásával, amely már 2021 áprilisában elérte a 17,14%-ot. 2021 negyedik negyedévére pedig már 20% fölé került, idén januárban pedig a hivatalos információk szerint elérte a 36%-ot.
Április hónapban a jelenlegi felmérések alapján a szállítmányozás költségeinek a növekedése emelt nagyot az infláción, ez közel megduplázódott a 12 hónappal ezelőtti értékhez képest.
Az élelmiszer és a nem alkoholos italok esetén a realizált éves növekedés több, mint 70%. A lakberendezés és a háztartási felszerelések pedig több, mint 77%-kal drágultak meg.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

A kommunikáció csak kevésbé drágul

Az általános fogyasztói árindex kalkulálásához használt néhány másik területen az árak növekedése kisebb, mint 70%.
A legkevésbé a kommunikációs szektorban mennek felfelé az árak, ott „csak” 19%-kal kell többet fizetni a szolgáltatásokért. A havi emelkedés is ezek között az egyik legkisebb, legalábbis a TSI közleménye szerint.

„2022 áprilisában a vegyes kategóriában 0,93%, az egészségügy esetén 1,31%, a kommunikáció terén pedig 2,87%-os havi növekedést mértünk. Ezzel szemben z élelmiszer és az üdítők 13,38%-kal kerülnek többe, a lakhatás 7,34%-kal, a ruházati termékek pedig 6,96%-os emelkedést tapasztaltak az előző havi számokkal összehasonlítva.”

Olvastad már? Hogyan vásároljunk kriptovalutát? A WEXO-nál csak egy app és egy bankkártya kell hozzá

Forrás: news.bitcoin.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

A szakértők előrejelzései: A CATZILLA a Top 5 mémcoinok közé kerülhet 2025-re 500-szoros hozamot ígérve

Vendégbejegyzés Ahogy a kripto piacon drámai változások zajlanak, egy új versenyző vonzza az iparági szakemberek figyelmét. A CATZILLA, egy mémcoin, a top 5 token egyikeként emelik...

Charles Schwab leendő vezérigazgatója: „Még nem vettem kriptót, és most butának érzem magam”

Rick Wurster, aki jövőre veszi át a Charles Schwab banki és befektetési óriás vezérigazgatói szerepét, elismerte, hogy még nem fektetett kriptovalutákba, bár mostanra már bánja...

A legjobb 4 altcoin, amire figyelni kell 2025-ben : A Shiba Inu, a MTAUR, a Solana és az XRP

Az év szinte már csaknem kerek, már csak 9 nap van hátra az év tizenegyedik hónapjából. A kriptopiac egy bikafutás közepén van, amelyet Donald Trump választási...

A MicroStrategy 3 milliárd dollárt fektet Bitcoinba, zuhan az MSTR

A MicroStrategy, a híres üzleti intelligenciával foglalkozó vállalat, sikeresen zárt egy 3 milliárd dolláros tőkebevonást újabb Bitcoin-vásárlások finanszírozására. Azonban a cég részvényei, az MSTR estek, ami...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.