Az USA-ban a hétvégén az amerikai-foci bajnokság, a Super Bowl félidejében a Coinbase vélhetően az idei év egyik legemlékezetesebb pillanatát hozta össze.
A levetített reklámjuk egy 60 másodperces blokk volt, amelyben egy QR-kód lebegett keresztül a képernyőn, és semmi más nem történt.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Illetve annyi még igen, hogy a reklám végén feltűnt a Coinbase címe, és az ajánlat, amely szerint 15 dollárnyi ajándék BTC-t kapnak azok az új felhasználók, akik a következő két nap során regisztrálnak az oldalra.
A minimalistára sikerült reklám sikeres lett, talán túlságosan is.
Nem sokkal a reklám után már arról tweeteltek a felhasználók, hogy a Coinbase app és maga az oldal is elérhetetlen, mindkettő összeomlott a nem várt hatalmas terheléstől.
Coinbase commercial. Crashed the app pic.twitter.com/grKaTmXUbW
— Jason Palatsky (@JasonPalatsky) February 14, 2022
Az üzemszünet nem tartott túlságosan sokáig, néhány perccel később már ismét működött az oldal, és az akciót népszerűsítő aloldal is, olyan szlogenekkel, mint például a „Kevesebb beszéd, több bitcoin”.
@coinbase just saw more traffic than we've ever encountered, but our teams pulled together and only had to throttle traffic for a few minutes. We are now back and ready for you at https://t.co/ZUJqRlnZPH. Humbled to have been witness to this. #WAGMI
— surchatt.eth (@surojit) February 14, 2022
A hirdetés és a hatásai természetesen nagy felhajtáshoz vezettek a közösségi médiában. Vicces és komolyabb reakciók is születtek.
Sokan véleményezték a tényt, hogy a QR-kódos reklám létrehozási költsége hogyan viszonyul az átlagos Super Bowl reklámok büdzséjéhez.
Tény, hogy bár a reklám maga a Coinbase oldalának időszakos összeomlásához vezetett, el kell ismerni, hogy eredeti és elmés megoldást választottak.
A jelek szerint vannak kutyák is, akiket sikerült megszólítani, de majdnem biztos, hogy ők nem számítottak a potenciális kriptovásárlók célcsoportjának.
Coinbase reportedly spent $14M on this QR code commercial. Brilliant. pic.twitter.com/E1MSGpzxWk
— The Metaverse (@themetav3rse) February 14, 2022
Nem a Coinbase reklámja lett az egyetlen, amely a kriptoiparhoz köthető.
A rivális FTX tőzsde a humorista Larry David főszereplésével készített reklámfilmet, de a Bud Light és a Turbo Tax spotjaiban is megemlítették a kriptopénzeket.
Az idei évben még számos nagy kriptós esemény várható, így szinte biztosak lehetünk abban, hogy fogunk még látni érdekes és kreatív reklámokat is.
Olvastad már? A Bahreini Központi Bank sikeresen tesztelte a JPMorgan blokkláncát
Forrás: decrypt.co
Kiemelt kép: Ferhat Korkmaz
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!