Az arany boltíves márka a múlt hónapban a kriptobefektetőkkel viccelődött, de most már a Metaverse-t is felkarolta azzal, hogy védjegyeket kérelmezett a márkájára a virtuális világra.
Úgy néz ki, hogy az ikonikus amerikai étteremlánc, a McDonald’s a Metaverse-be készül, ugyanis az illetékes amerikai hivatalnál 10 védjegyet jelentett be a virtuális térre vonatkozóan.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Josh Gerben védjegyjogász és a Gerben Intellectual Property alapítója, tegnap azt tweetelte, hogy a McDonald’s február 4-én nyújtotta be védjegybejelentését, amely tartalmazza a „tényleges és virtuális árukat kínáló virtuális étterem” és a „házhozszállítással rendelkező virtuális étterem működtetésének” terveit.
McDonald's is headed to the metaverse.
The company has filed 10 (TEN!) trademark applications indicating it plans to offer "a virtual restaurant featuring actual and virtual goods" and "operating a virtual restaurant featuring home delivery."#Mcdonalds #Metaverse pic.twitter.com/J9pK7EK9nl
— Josh Gerben (@JoshGerben) February 9, 2022
A kérelem alapján az étteremlánc „letölthető multimédiás fájlokat” biztosít majd műalkotások, hang- és videofájlok, valamint non-fungible tokenek (NFT) számára.
A McDonald’s a McCafé márkáját is bevonta a Metaverse-védjegykérelembe. A márka készen állna szórakoztató szolgáltatások nyújtására, „nevezetesen online tényleges és virtuális koncertek és egyéb virtuális események biztosítására”.
A McDonald’s így más feltörekvő virtuáliskoncert-szervezőkkel, például az Animal Concertsszel versenyezne.
Az ilyen koncertek megszüntetik azokat a földrajzi akadályokat, amelyek eddig megakadályozták a rajongókat abban, hogy láthassák kedvenc fellépőiket, és jelentősen csökkentik a turnék költségeit is.
Az McDonald’s ezzel csatlakozik a Panera Bread pékség- és kávézólánchoz, amely arra törekszik, hogy márkáját a Metaverse-be költöztesse.
A Panera Bread február 3-án nyújtott be hasonló védjegybejelentést egy PANERAVERSE nevű virtuálisétterem- és kávézóláncra.
A tervek között szerepelnek letölthető tartalmak és NFT-k, virtuális étel- és italáruk, valamint a virtuális létesítmények, ahol a felhasználók összegyűlhetnek.
Gerben a Forbesnak február 9-én azt mondta: „Szerintem a következő 12 hónapban minden márka, amelyik csak eszünkbe jut, meg fogja tenni ezeket a bejelentéseket”. Hozzátette:
„Nem hiszem, hogy bárki is a következő Blockbuster akar lenni, és teljesen figyelmen kívül hagyni egy új technológiát, ami előttünk áll”.
Az Amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatalnak átlagosan kilenc és fél hónapig tart egy védjegybejelentés elbírálása, de Gerben úgy véli, hogy sem a McDonald’s-nak, sem a Panera Breadnek nem lesz gondja a védjegyek jóváhagyásának megszerzésével.
Olvastad már? Az OpenSea törölte a Cryptopunks V1 kollekciót
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!