A világ legnagyobb klubjainak futballrajongói már több millió dollárt költöttek el a növekvő szurkolóitoken-iparágban.
A BBC szerint a világ legnagyobb futballklubjai nagy pénzeket kerestek a szurkolói tokeneken.
„A BBC News megbízásából készült elemzés becslései szerint több mint 260 millió fontot (350 millió dollárt) költöttek az ilyen jellegű virtuális valutákra” – írja a BBC.
A BBC megállapításai szerint több európai bajnokság 24 klubja indított vagy fontolgatja a szurkolói tokenek bevezetését. Ezek közül nyolc klub az angliai Premier League-ben játszik – amelyet sokan a világ legrangosabb labdarúgó-bajnokságának tartanak.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
A szurkolói tokenek fajtái
Az elemzett klubok többsége jelenleg szurkolói tokeneket kínál – amelyek lényegében klubspecifikus kriptovaluták.
Mások azonban NFT-ket is árulnak, mint például a Manchester City.
A Socios – egy olyan vállalat, amely platformot biztosít ezen egyedi kriptovaluták kezdeti értékesítéséhez és kereskedelméhez – az újonnan felfedezett trend egyik központi vállalkozása.
A Socios a BBC-nek elmondta, hogy eddig 270-300 millió dollár értékben értékesített érméket – azt azonban nem árulta el, hogy mennyi pénz megy közvetlenül magukhoz a klubokhoz.
A BBC beszámolója szerint a Lazio, a Manchester City, a Porto és a Santos tűnt a legtöbb eladást generálónak. Ugyanakkor a Manchester Cityhez és a Lazióhoz kapcsolódó tokenek értéke is a legnagyobbat esett a bevezetésük óta.
Mit mondanak a szurkolók?
Sok futballszurkoló aggályokat fogalmazott meg ezekkel a szurkolói tokenekkel kapcsolatban.
„A kriptopiacról való ismereteim enyhén szólva is hiányosak, és valószínűleg sok olyan futballszurkolót képviselek, akik nem kereskednek a kriptopiacon” – mondta Sue Watson, egy West Ham-szurkoló a BBC-nek.
„Néhányan sok pénzt fognak keresni vele – de szinte biztos, hogy nem az átlagos utcai futballszurkoló lesz az” – mondta Martin Calladine futballszakíró.
Függetlenül attól, hogy egyes futballszurkolók mit gondolnak, a szurkolói tokenek térhódítása a kripto és a sport közötti szélesebb trend szerves része.
A tengerentúlon az NFT-k és a szélesebb kriptopiac otthonra találtak a sportban, aminek fő hajtóereje az volt, hogy az Egyesült Államok néhány legnagyobb sztárja, köztük Tom Brady, Rob Gronkowski és Steph Curry is felkarolta őket.
Olvastad már? Ismét rekordértékhez közelít a Bitcoin hashrátája
Forrás: decrypt.co
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!