A Coinbase 125.000 felhasználónak küldött egy e-mailt, amelyben tévesen értesítette őket arról, hogy megváltoztatták a kétfaktoros hitelesítési beállításaikat.
A vezető amerikai kriptotőzsde, a Coinbase ügyfelei a hétvégén méltán eshettek pánikba, miután a tőzsde tévedésből e-maileket küldött a felhasználóknak, amelyekben közölték, hogy megváltoztatták a kétfaktoros hitelesítési (2FA) beállításaikat.
Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!
Augusztus 27-én a Coinbase véletlenül 125.000 ügyfelének küldte el az e-mailt, ami széles körű nyilvános visszhangot váltott ki.
A Coinbase augusztus 29-én a Twitteren elnézést kért a balesetért, és kijelentette:
Yesterday, from 1:45pm PST to 3:07pm PST, Coinbase sent roughly 125,000 customers erroneous notifications that their 2FA settings had changed.
— Coinbase (@coinbase) August 28, 2021
„Lézerfókuszunk a bizalom és a biztonság kiépítése a kriptoközösségben, hogy a mindannyiunk által kívánt nyílt pénzügyi rendszer valósággá váljon. Felismerjük, hogy az ehhez hasonló problémák sérthetik ezt a bizalmat”.
A Coinbase bocsánatkérése ellenére sok felhasználója arról számolt be, hogy az e-mail hatására jelentős intézkedéseket tett, miközben attól tartottak, hogy a számláikat hackerek vették célba, beleértve a biztonsági beállítások felülvizsgálatát és a kriptóállományaik likvidálását.
A tőzsde közösségi médiáján tett megjegyzések arra is utalnak, hogy számos ügyfél az incidens után több napig nem tudott hozzáférni a Coinbase alkalmazáshoz.
„Továbbra is azon dolgozunk, hogy visszanyerjük minden egyes ügyfelünk bizalmát, akit érintettek ezek az értesítések” – tette hozzá a Coinbase.
Still can't use app.
— Amy Falk (@amygfalk) August 28, 2021
A cég azt is bejelentette, hogy 100 dollár értékű bitcoinnal (BTC) kártalanítja a felhasználókat.
A tőzsde augusztus 30-án tette közzé bocsánatkérését az r/Coinbase subredditen, amire az ügyfelek vegyes reakciókat adtak.
A „CoCraic_PNW” nevű redditor azt állította, hogy még nem kapták meg az ígért 100 dolláros jóváírást annak ellenére, hogy mind a Coinbase, mind a Coinbase Pro esetében megkapták a 2FA üzenetet, és ígéretet tettek arra, hogy az incidens fényében más tőzsdére költöznek.
„Film2021” szintén azt állította, hogy még nem kapták meg a 100 BTC dollár értékű jóváírást, és jelenleg a Coinbase-ről egy rivális tőzsdére akarják áthelyezni a pénzüket.
Azonban nem mindenki a Coinbase ellen uszít, „Leagance” dicsérte a céget, amiért azonnal kártérítést ajánlott fel a hiba miatt:
„Most kaptam meg a 100 dolláromat. Köszönöm Coinbase. A helyzettől függetlenül jó volt tudni, hogy milyen gyorsan és könnyen le tudtam zárni a számlámat, ha valamilyen 2FA-változás történt”.
Az incidens alig néhány nappal azután történt, hogy arról számoltak be, hogy több ezer elégedetlen ügyfél állítja, hogy a Coinbase-számláit feltörték és kiürítették.
A CNBC augusztus 24-én megjelent cikke szerint felhasználók ezrei állítják, hogy a Coinbase ügyfélszolgálata nem válaszolt az állítólagos incidenssel kapcsolatos segítségkérésekre.
A hónap elején a Coinbase bejelentette, hogy új ügyfélszolgálati telefonvonalat indított azoknak az ügyfeleknek, akik úgy gondolják, hogy feltörték a számlájukat.
Olvastad már? A DigitalX korábbi CEO-ja lett a Binance Australia vezérigazgatója
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!