Steve Wozniak elvesztette Bitcoin csalási ügyét a YouTube-al szemben

-

Steve Wozniaknak most 30 napja van panaszának felülvizsgálatára.
Egy nemrégiben hozott bírósági döntés szerint a YouTube nem felelős a platformján videóként közzétett, kriptovalutával kapcsolatos átverésekért.

Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Az Apple társalapítója, Steve Wozniak pert indított a YouTube ellen egy olyan videó miatt, amely a felhasználta egy korábbi előadását egy kamu bitcoin ajándékozás népszerűsítésére – írja a Bloomberg.
Sunil Kulkarnia, a Santa Clara megyei felsőbb bíróság bírója a szerdai előzetes tárgyaláson elmondta, hogy a YouTube-ot, illetve anyavállalatát a Google-t a hírközlési tisztességességről szóló törvény 230. cikke védi – egy szövetségi törvény, amely megvédi az internetes platformokat a felhasználók által közzétett tartalmak felelősségétől.
Wozniak tavaly júliusban egy tipikus átverés miatt perelte be a YouTube-ot, amely azt állította, hogy aki kriptovalutát küld egy bizonyos címre, több kriptovalutát kap vissza.
Az Apple társalapítója azzal érvelt, hogy a YouTube nem csak elmulasztotta letörölni az átveréseket, hanem „érdemben hozzájárult” a csaláshoz azáltal, hogy célzott hirdetéseket adott el a videók alá, és nem ellenőrizte megfelelően a YouTube-csatornákat, amelyekről az átveréseket streamelték.

„Ha a YouTube gyorsan megállította volna ezeket, akkor most nem lennénk itt. Milyen ember nem tiltaná le ezeket a videókat azonnal, amint meglátja?” – mondta.

A per során Wozniak megjegyezte, hogy a YouTube-on található hasonló kriptós csalások más hírességeket is felhasználtak, mint Bill Gates vagy Elon Musk.
Kulkarnia bíró azonban elmondta, hogy ezek a tények nem elegendőek a 230. cikkelyben biztosított mentelmi jog megkérdőjelezéséhez. A bíró 30 napot adott Wozniaknak, hogy felülvizsgálja panaszát.
Wozniak nem az első vállalkozó, aki csatát vesztett a kamu YouTube-hirdetések ellen.

Tavaly júliusban a YouTube ügyvédei elutasító ajánlatot nyújtottak be a Ripple Labs kriptocég által indított ügyben, azzal érvelve, hogy a platform nem felelős semmilyen harmadik fél által biztosított tartalomért – beleértve a csalásokat is.
A bírósági döntéssel egy időben a Google eltörölte a kriptotőzsdék reklámszolgáltatásainak használatát megtiltó 2018. évi irányelvét.

Olvastad már? Újra hirdethetik magukat a Google-ön keresztül a szabályozott kriptotőzsdék

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Mi az a Dogifhat (WIF)?

A maga bájos és humoros karakterével a WIF még az olyan jól ismert mémcoinokat is felülmúlta a kereskedési volumenben, mint a Shiba Inu és a...

A szakértők előrejelzései: A CATZILLA a Top 5 mémcoinok közé kerülhet 2025-re 500-szoros hozamot ígérve

Vendégbejegyzés Ahogy a kripto piacon drámai változások zajlanak, egy új versenyző vonzza az iparági szakemberek figyelmét. A CATZILLA, egy mémcoin, a top 5 token egyikeként emelik...

Charles Schwab leendő vezérigazgatója: „Még nem vettem kriptót, és most butának érzem magam”

Rick Wurster, aki jövőre veszi át a Charles Schwab banki és befektetési óriás vezérigazgatói szerepét, elismerte, hogy még nem fektetett kriptovalutákba, bár mostanra már bánja...

A legjobb 4 altcoin, amire figyelni kell 2025-ben : A Shiba Inu, a MTAUR, a Solana és az XRP

Az év szinte már csaknem kerek, már csak 9 nap van hátra az év tizenegyedik hónapjából. A kriptopiac egy bikafutás közepén van, amelyet Donald Trump választási...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.