Az Egyesült Államokban működő kriptopénzes hitelezéssel foglalkozó cég jogi csapata az ügyvezető, Daniel Schatt közreműködésével november 7-én adta be a csődjelentést a székhelye szerinti bírósághoz. 11-én, szombaton pedig csődvédelemért folyamodott.
A Cred a becslések alapján 50-100 millió dollárnyi eszközállománnyal, és 100-500 millió dollár közötti kötelezettséggel rendelkezik.
A hivatalos közleményük alapján azért kérték a csődvédelmet, hogy a hitelezőik számára meg tudják védeni a platform értékét.
Október 28-án hirdették ki, hogy a be- és kiutalásokat két hétre felfüggesztik. A cég Twitteren osztotta meg, hogy nem folytatnak ellenük nyomozást, de részt vesznek egy hatósági vizsgálatban, mivel a vállalaton belül felmerült, hogy nem megfelelően kezelik az ügyfelek letétjeit.
Ezelőtt nem sokkal az Uphold tárcaszolgáltató és kereskedelmi platform azonnali hatállyal felmondta a Creddel kötött együttműködési megállapodását.
Sajtóértesülések alapján volt olyan felhasználó, aki technikai hibákra panaszkodott a CredEarn kezdeményezés kapcsán. A partnerkapcsolat megszűnése után pedig a nagyjából 140 ezer dollárt érő kriptopénzei zárolásra kerültek a Cred fiókjában.
A Cred elmondta, hogy ügyféladatok, és felhasználói fiókok nem érintettek a kérdéses ügyben, de az október 30-i, az utalásokról szóló tájékoztatásuk óta más információt nem bocsátottak a felhasználóik és a nyilvánosság részére.
A Twitteren persze elkezdődött a számonkérés is:
„Tudni akarjuk, hogy a pénzünk biztonságban van-e. Hivatalos tájékoztatást várunk erről, nem pedig annak a bejelentését, hogy majd később lesz valamilyen bejelentés.”
– írta egy feldühödött felhasználó.
A platform frissítette a honlapját, és a csődvédelmi eljárásról is hivatalos közleményt adott ki, de ez számos felhasználóhoz nem jutott el. A legpechesebb talán az a felhasználó lehet, aki az utolsók között utalt be a zárolás előtt 7250 XRP-t.
„Tudni akarom, hogy lesz ez megoldva. Vissza akarom kapni a pénzem, még ma!”
Több más felhasználó is elmondta, hogy nem férnek hozzá a kriptóikhoz, és információik sincsenek arról, hogy a csőd, illetve a csődvédelem hogyan fogja érinteni a javaikat.
A be- és a kiutalás továbbra sem működik, így a Cred is beállt a sorba sok más tőzsde mellé, amelyek bizonyítják, hogy „ha nem a tiéd a kulcs, nem a tiéd a kriptó”.
A nagyok esetében is előfordulhat ilyen, az OKEx-ről október közepe óta nem lehet kiutalni, a pletykák szerint pedig az egyik vezetőjüket le is tartóztatták.
FRISSÍTÉS (2020. november 10., 14:08)
Az ügy kapcsán Csabai Csaba, a hazai INLOCK közösségi kölcsönplatform vezérigazgatója is elmondta a véleményét. A társaság magyar nyelvű Telegram-csoportjában fejtette ki, szerinte melyik az a két szempont, amelyek alapján valóban biztosítható az ügyfelek védelme.
Kritizálta a SOC 2 Type II-tanúsítvány azon tulajdonságát, hogy az elsősorban csak a különféle hackertámadások esetén nyújt védelmet, a felhasználók teljes körű védelme szempontjából azonban ez kevés:
„[…] fontos azt is látni, hogy a [SOC 2 Type II] biztosítás az jellemzően cybercrime-ra vonatozik, ami NAGYON fontos, de semmi köze nincs az ügymenetből fakadó esetleges veszteségekhez.”
Elárulta, hogy az INLOCK-nál saját, jelenleg 3 millió dollár értékű tartalékalappal rendelkeznek egy esetleges kártalanítás esetére. Kiemelte, hogy ennek tárolása több más konkurensükkel szemben nem ILK-ban, vagyis a platform natív tokenjében történik, hiszen ha a platform bedől, azzal együtt az ahhoz tartozó natív token értéke is a nullához tart.
Olvastad már? Egy legendás befektető szerint a bitcoin „minden nappal egyre erősebb lesz”
Forrás: cointelegraph.com
SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!