70%-ra emelkedett a törökországi infláció

-

A Török Statisztikai Intézet, a TSI felmérése szerint a szállítmányozási és az élelmiszerárak növekedése játssza a legnagyobb szerepet az országban tapasztalható infláció növekedésében, amely éves viszonylatban 70% fölé került.
A kormányzati gazdaságmentő intézkedések nem nagyon váltják be a hozzájuk fűzött reményeket.

Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Az árucikkek drágulása, és a szállítmányozás költségének növekedése járul hozzá leginkább a növekvő inflációhoz, amely havi bázison 7,25%-os emelkedést jelent a TSI adatai alapján.

Ezekből az adatokból világosan látható, hogy Recep Tayyip Erdogan intézkedése egyelőre nem bizonyultak gyümölcsözőnek, a gazdaság nem akar magához térni.
A nemzetközi sajtóban már korábban beszámoltak róla, hogy az ország pénzügyi helyzete tulajdonképpen csak tovább romlott, mikor az elnök menesztette a központi bank igazgatóját, Naci Agbal-t.
Azóta a pénzügyi hatóságok hasztalan próbálkoznak a fogyasztói árindex növekedésének visszafogásával, amely már 2021 áprilisában elérte a 17,14%-ot. 2021 negyedik negyedévére pedig már 20% fölé került, idén januárban pedig a hivatalos információk szerint elérte a 36%-ot.
Április hónapban a jelenlegi felmérések alapján a szállítmányozás költségeinek a növekedése emelt nagyot az infláción, ez közel megduplázódott a 12 hónappal ezelőtti értékhez képest.
Az élelmiszer és a nem alkoholos italok esetén a realizált éves növekedés több, mint 70%. A lakberendezés és a háztartási felszerelések pedig több, mint 77%-kal drágultak meg.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

A kommunikáció csak kevésbé drágul

Az általános fogyasztói árindex kalkulálásához használt néhány másik területen az árak növekedése kisebb, mint 70%.
A legkevésbé a kommunikációs szektorban mennek felfelé az árak, ott „csak” 19%-kal kell többet fizetni a szolgáltatásokért. A havi emelkedés is ezek között az egyik legkisebb, legalábbis a TSI közleménye szerint.

„2022 áprilisában a vegyes kategóriában 0,93%, az egészségügy esetén 1,31%, a kommunikáció terén pedig 2,87%-os havi növekedést mértünk. Ezzel szemben z élelmiszer és az üdítők 13,38%-kal kerülnek többe, a lakhatás 7,34%-kal, a ruházati termékek pedig 6,96%-os emelkedést tapasztaltak az előző havi számokkal összehasonlítva.”

Olvastad már? Hogyan vásároljunk kriptovalutát? A WEXO-nál csak egy app és egy bankkártya kell hozzá

Forrás: news.bitcoin.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

A MicroStrategy 3 milliárd dollárt fektet Bitcoinba, zuhan az MSTR

A MicroStrategy, a híres üzleti intelligenciával foglalkozó vállalat, sikeresen zárt egy 3 milliárd dolláros tőkebevonást újabb Bitcoin-vásárlások finanszírozására. Azonban a cég részvényei, az MSTR estek, ami...

Hagyd az íróasztalt a napfényért és a tengerpartért: 5 kripto a szökéshez

Vendégbejegyzés Itt a tél, de a kriptopénzek piaca felforrósodik! Ha már régóta arról álmodsz, hogy elhagyod az íróasztalodat, és a napsütötte tengerpartra mész, ez az öt...

A legjobb altcoinok megfigyelése, ahogy Trump támogatása kiváltja a kripto piaci növekedést!

Vendégbejegyzés A kriptovaluta közelmúltbeli támogatása befolyásos személyiségek által figyelemre méltó növekedést indított el a digitális eszközök piacán. Mivel a Bitcoin soha nem látott magasságokba emelkedett, a...

A Worldcoin biometrikus kísérlete nagy kockázatokat rejt

A Worldcoin – amely ma már egyszerűen csak World néven ismert – komoly bírálatok kereszttüzébe került a felhasználói adatkezelési gyakorlatai miatt. A platform arra kéri...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.